Infografika: Tak už tu Facebook máme 10 let

Před deseti lety spustil Mark Zuckerberg ve svém kolejním pokoji stránku, která změnila život nejen jemu, ale i víc než miliardě lidí po celém světě. Facebook.

Nejrozjetější stránka historie internetu. Momentálně je sice pod palbou rostoucí konkurence, ale to už Facebook nemusí úplně zajímat. On je na burze a on vydělává reálné peníze. Firma dospěla, začala generovat miliardáře i z lidí, kteří v ní nejsou od začátku. S desátým rokem přichází největší výzva v podobě mobilních telefonů. Tu zatím firma Marka Zuckerberga zvládá a jako důkaz důrazu, který na mobilní svět kladou vypustili včera čtečku Paper.

Oslava ve Facebooku bude prý standardní. “Stejně jako každý rok budeme mít v pátek odpoledne party pro zaměstnance,” tvrdí mluvčí sociální sítě Arielle Aryah agentuře AFP.

Jak jsme ale posledních deset let s Facebookem žili? I když Čechům se brány největší sociální sítě otevřely až mnohem později než univerzitním nebo středoškolským Američanům? Co si pamatujete vy? A jaké máte s Facebookem nejlepší zážitky? Pamatujete si ještě když Facebook vypadal takhle?

facebook-homepage

Facebook se z pohledu finančníka rozjížděl pomalu, ale teď už šlape. Pravda, trvalo to pár let, ale důvěra investorů se evidentně vyplatila.

facebook-revenue

 

A k výročí vzniklo a ještě vznikne plno infografik. Takhle vypadá ta od CNN.

facebook10-cnn

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook ukončuje Questions pro běžné uživatele

Možná si ještě pamatujete na funkci Questions alias Otázky, kterou Facebook představil předloni a počátkem minulého roku významně předělal. Největší sociální síť ji minulý týden ukončila pro běžné uživatele, dostupná již od nynějška bude jen ve skupinách, pro správce stránek a pro účastníky událostí.
Přečtěte si více

Reklama, mapy i paywall jako nástroje krizového marketingu

Hurikán Sandy se mimo jiné ukázal jako další zajímavá příležitost pro sociální sítě a technologické i mediální společnosti. Ty všechny totiž mají řadu možností, jak mohou účinně pomáhat a současně získat plusové body u uživatelů i propagaci služeb před potenciálními zákazníky. Dokonalou ukázku předvedl Twitter, Google nebo třeba New York Times.