Infografika: Nejpopulárnější zvířátka na internetu. Jak to dělají?

Ke statusu internetové celebrity není nutné ovládat klávesnici ani lidskou řeč. Dokazují to kultovní profily jako třeba Boo the dog nebo Grumpy Cat. Roztomilost je jedním z klíčových ostnů, kterými se vám dostanou pod kůži.

Druhým, neméně zásadním faktorem, který rozhoduje o popularitě, jsou páníčci nebo paničky. Právě ti dávají profilům koček a psů jejich osobitou náplň. Oni oživují virtuální ega svých zvířecích kamarádů. Situace už je tak daleko, že nejen kočky se dočkaly vlastní sociální sítě. Catmoji funguje od začátku roku a autor projektu přiznal, že jeho inspirací bylo právě to, že se jeho Facebook čím dál víc plnil fotkami cizích koček.

Český Facebook zatím moc celebritních mazlíků nezná. Svůj profil má ale například jeden z průkopníků – psík Žofka, o kterého se stará tvář českotelevizního pořadu 168 Nora Fridrichová. Zahraniční konkurence ale Žofku hravě překonává, a nejen ji. Americký kocour Sockington má na Twitteru třeba víc followerů než Paul McCartney.

Via ST