Infografika: Mohou sociální sítě v Česku konkurovat vyhledávání?

Jak jsou na tom české firmy se sociálním marketingem? Jak sociální sítě ovlivňují návštěvnost firemních webů? Vyplatí se investovat čas a peníze do internetových katalogů nebo začít s aktivní komunikací přes sociální sítě? Chovají se návštěvníci ze sociálních sítí jinak, než když přijdou z vyhledávačů? To jsou některé z otázek, jejichž zodpovězení nabízí další infografika z projektu Doba webová.

V meziročním srovnání (2012 a 2011) u sledovaných firemních webů podle Effectix.com o 90 procent stoupla návštěvnost ze sociálních sítí, přičemž největším skokanem byl portál YouTube. Zatím stále přivádějí větší množství návštěvníků katalogy, ale v roce 2012 u nich došlo k výraznému propadu a sociální sítě naopak neustále stoupají – je možné, že už v tomto roce katalogy předstihnou (ty aktuálně mají 3% podíl v celkovém objemu přiváděných návštěvníků). Společnost tak doporučuje kombinaci obou zdrojů.

Pokud jde o srovnání vyhledávačů a sociálních sítí, je zřejmé, že sociální sítě budou muset ještě hodně dlouho růst, byť rostou rychleji než vyhledávače – meziroční růst činil 91 procent u sociálních sítí oproti osmi procentům u vyhledávačů. Seznam, Google a sociální sítě se také liší v dalších obvyklých ukazatelích – sociální sítě mají nejvyšší míru opuštění stránky, poměrně stabilní délku průměrné návštěvy (Google i Seznam mají sestupnou tendenci) a nižší průměrný počet zhlédnutých stránek.

Facebook vládne kvantitě, YouTube kvalitě

Facebook je dominantním zdrojem mezi sledovanými sociálními sítěmi, což s ohledem na počet uživatelů z Česka nepřekvapí. Twitter je typický uživateli s potřebou rychlých a stručných informací a na webu také tráví kratší dobu a prohlédnou si méně stránek. Nejlepších výsledků ve všech měřených parametrech ale dosahuje YouTube – návštěvy na webu tráví nejdelší čas, prohlédnou si nejvíce stránek, opouštějí vstupní stránky v nejmenší míře a přinášejí také nejvíce nových návštěv v poměru k vracejícím se návštěvám. Pozitivním trendem je, že firemní webové stránky mají stále atraktivnější vstupní stránky pro návštěvy ze sociálních sítí, což naznačuje snižující se průměrná míra jejich okamžitého opuštění.

Porovnáme-li návštěvy z vyhledávačů, internetových katalogů a sociálních sítí, pak ve sledovaných parametrech chování návštěv na firemních webových stránkách dosahují sociální sítě obecně horších výsledků: návštěvy si přečtou méně stránek, na webu stráví nejméně času, ve větší míře opouštějí vstupní stránky. Zasílají nicméně více nových návštěv než internetové katalogy.

“Nejlepší výsledky jsou zaznamenány u návštěv z internetových katalogů, avšak tento pozitivní náskok se každým rokem rychle snižuje. Doporučujeme dávat stále větší váhu na sociální sítě, které přináší více užitku než pouhé návštěvy. Aktivní a správnou komunikací na sociálních sítích vzbuzuje firma důvěru, buduje si cenné reference, důvěryhodná doporučení, získává kontakty, klienti se rádi vracejí a častěji nakupují,” říká David Bauckmann, ředitel Effectix. Další informace k infografice můžete najít na webu www.doba-webova.com.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Tlačítko Sdílet konečně i na mobilním Facebooku

Pokud jste pravidelnými uživateli mobilního Facebooku, existuje velká šance, že jste si během svých návštěv všimli jednoho zásadního nedostatku. Mobilní Facebook nenabízel tlačítko pro sdílení. To se na něm nyní objeví, nejprve na mobilním webu a později i v obou majoritních aplikacích.
Přečtěte si více

Prima soutěže proti pravidlům

Zase ty soutěže na Facebooku... I když máme pocit, že se nešvar v podobě soutěží na zdech postupně vytrácí, čas od času se nás někdo rozhodne přesvědčit o opaku. Jako třeba stránka Primy COOL, nebo Ano, šéfe! Nebýváme to obvykle my, kdo na takové věci upozorňuje, ale bohužel je to občas potřeba..
Přečtěte si více

Infografika: Co lidé nejčastěji sdílejí na Twitteru

Jaké typy odkazů a ze kterých zdrojů uživatelé rádi sdílejí na Twitteru, tím se zabývá infografika od společnosti Diffbot. Ta využila svůj nástroj pro analýzu odkazů k zjištění, jaký typ obsahu lidé nejčastěji sdílí formou tweetů. Takže je to jako s každou infografikou - trocha reklamy výměnou za zajímavé informace.