Infografika: Mohou sociální sítě v Česku konkurovat vyhledávání?

Jak jsou na tom české firmy se sociálním marketingem? Jak sociální sítě ovlivňují návštěvnost firemních webů? Vyplatí se investovat čas a peníze do internetových katalogů nebo začít s aktivní komunikací přes sociální sítě? Chovají se návštěvníci ze sociálních sítí jinak, než když přijdou z vyhledávačů? To jsou některé z otázek, jejichž zodpovězení nabízí další infografika z projektu Doba webová.

V meziročním srovnání (2012 a 2011) u sledovaných firemních webů podle Effectix.com o 90 procent stoupla návštěvnost ze sociálních sítí, přičemž největším skokanem byl portál YouTube. Zatím stále přivádějí větší množství návštěvníků katalogy, ale v roce 2012 u nich došlo k výraznému propadu a sociální sítě naopak neustále stoupají – je možné, že už v tomto roce katalogy předstihnou (ty aktuálně mají 3% podíl v celkovém objemu přiváděných návštěvníků). Společnost tak doporučuje kombinaci obou zdrojů.

Pokud jde o srovnání vyhledávačů a sociálních sítí, je zřejmé, že sociální sítě budou muset ještě hodně dlouho růst, byť rostou rychleji než vyhledávače – meziroční růst činil 91 procent u sociálních sítí oproti osmi procentům u vyhledávačů. Seznam, Google a sociální sítě se také liší v dalších obvyklých ukazatelích – sociální sítě mají nejvyšší míru opuštění stránky, poměrně stabilní délku průměrné návštěvy (Google i Seznam mají sestupnou tendenci) a nižší průměrný počet zhlédnutých stránek.

Facebook vládne kvantitě, YouTube kvalitě

Facebook je dominantním zdrojem mezi sledovanými sociálními sítěmi, což s ohledem na počet uživatelů z Česka nepřekvapí. Twitter je typický uživateli s potřebou rychlých a stručných informací a na webu také tráví kratší dobu a prohlédnou si méně stránek. Nejlepších výsledků ve všech měřených parametrech ale dosahuje YouTube – návštěvy na webu tráví nejdelší čas, prohlédnou si nejvíce stránek, opouštějí vstupní stránky v nejmenší míře a přinášejí také nejvíce nových návštěv v poměru k vracejícím se návštěvám. Pozitivním trendem je, že firemní webové stránky mají stále atraktivnější vstupní stránky pro návštěvy ze sociálních sítí, což naznačuje snižující se průměrná míra jejich okamžitého opuštění.

Porovnáme-li návštěvy z vyhledávačů, internetových katalogů a sociálních sítí, pak ve sledovaných parametrech chování návštěv na firemních webových stránkách dosahují sociální sítě obecně horších výsledků: návštěvy si přečtou méně stránek, na webu stráví nejméně času, ve větší míře opouštějí vstupní stránky. Zasílají nicméně více nových návštěv než internetové katalogy.

“Nejlepší výsledky jsou zaznamenány u návštěv z internetových katalogů, avšak tento pozitivní náskok se každým rokem rychle snižuje. Doporučujeme dávat stále větší váhu na sociální sítě, které přináší více užitku než pouhé návštěvy. Aktivní a správnou komunikací na sociálních sítích vzbuzuje firma důvěru, buduje si cenné reference, důvěryhodná doporučení, získává kontakty, klienti se rádi vracejí a častěji nakupují,” říká David Bauckmann, ředitel Effectix. Další informace k infografice můžete najít na webu www.doba-webova.com.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Mám právo sedět!

Nešťastné video z metra s nešťastnou paní, co "má právo sedět" jste pravděpodobně už viděli. Nepřekvapí, že si takováhle událost zaslouží i vlastní memové zpracování. Nechybí ani pár dalších koláží s naší největší oblíbenkyní Miley Cyrus ani "photobomb frog".
Přečtěte si více

Jak různé typy osobností používají sociální média

Všemožné studie zkoumající, jak sociální média používají muži a ženy, mladí a staří nebo třeba bohatí a chudí, vycházejí prakticky každý týden. Co ale studie, která by používání sociálních sítí zkoumala podle typu osobnosti? Jednu takovou provedla společnost CPP zaměřená na personalistiku a přetavila ji i do podoby infografiky.
Přečtěte si více

Druhý pokus o nejdelší volný pád historie už dnes!

Jeden z nejdéle připravovaných a nejdražších virálních počinů všech dob, ne-li ten vůbec nejdražší, se opět blíží. Po úterním nezdaru můžete přípravy na druhý pokus Red Bullu a Felixe Baumgartnera o seskok z více než 36 kilometrů začít sledovat již během dnešního odpoledne. A my ze všech sil držíme palce, aby se tentokrát Rakousku již podařilo vstoupit do historie marketingu a kosmického programu.