Profesionální sociální marketéři majitele stránek často nabádají, aby na Facebooku používali fotografie. Zvyšuje to engagement, uživatelé častěji komentují, lajkují i sdílí a díky tomu jsou příspěvky stránky o to více vidět.
Jak se ale odlišit na Instagramu, kde ze samé povahy služby používá obrázky každý? Pokud je totiž používají všichni, nelze se odlišit a zvýšit svůj úspěch jen tím, že je budete používat také. Musí proto existovat jiný způsob, jak vyvolat pozitivní reakce uživatelů. Jak je zařídit, a být tak o krok napřed před konkurencí?
Agentura Curalate, zaměřená na obrazový marketing, provedla studii, ve které se na to snažila přijít. Vycházela přitom z předpokladu, že různé obrázky se uživatelům také různě líbí. Cílem bylo přijít na to, jaké jejich chrakteristiky oblíbenost zvyšují, a které naopak popularitě škodí.
Kdo má víc Like? Modří a kachny
Společnost pro jednoduchost hledala v praxi zákonitosti v tom, jakým fotografiím dávají uživatelé Instagramu častěji Like. Takových zákobnitostí vysledovala celou řadu, a to ať už jde o tmavost, barevnost, kontrast, sytost, obsah fotografií nebo o to, jak velká část z nich je zaostřená, a jak velká část tvoří pozadí.
Závěry Curalate jsou rozhodně zajímavé, a hodně vypovídají o estetickém vkusu uživatelů. Například jsou oblíbenější fotografie převážně jednobarevné, oproti těm fotografiím, které obsahují více různých barev. V rámci fotografií laděných do jedné barvy je zase lepší modrá než-li červená.
Jeden poznatek nás přece jen ale poněkud vylekal. Jedná se o “duckface”, speciální typ “selfie” fotografie (autor či autoři fotí sám/sami sebe), při které mají všichni vyfocení vyšpulenou pusu. Nejenom že si tyto fotografie nevysloužily okamžitou stopku sledování jejich autora (jak bychom, možná naivně, čekali my), ale dokonce získaly v průměru 11x více lajků, než ostatní typy selfie fotografií.
Zatímco my se půjdeme ven na vzduch vydýchat, a zauvažovat nad přestěhováním na jinou planetu, vy si určitě nezapomeňte prohlédnout přiloženou infografiku: