Infografika: Jak si za poslední rok vedli na Facebooku čeští operátoři

Sledovaným obdobím je březen 2012 až březen 2013, tedy celý jeden rok. Za tu dobu operátoři na své facebookové profily umístili přesně 927 příspěvků. Nejaktivnější v objemu umístěných příspěvků byla Telefónica O2, které patří 44 procent z celkového počtu publikovaných příspěvků. Nejméně aktivní byl v této oblasti T-Mobile (16 %), který ale naopak dokázal nejlépe zapojit své fanoušky. Ačkoliv publikuje ze všech operátorů nejméně, získal nejvyšší podíl na celkovém engagementu (44 %).

Zatímco u Vodafonu a O2 jsou v popularitě fotografie – tvoří kolem 50 procent publikovaných příspěvků a vyprodukují zhruba stejný objem engagementu, u T-Mobilu vedou videa. „Zadarova videa“ tvořila 24 procent z celkové komunikace T-Mobilu, dokázala ale zajistit 77% podíl na jeho engagementu.

Komunikace v pracovních dnech je u každého z operátorů téměř rovnoměrně rozložená a není silnějších a slabších dní. O víkendu je nejvíce aktivní Telefónica 02, která v sobotu i v neděli publikuje jen o třetinu menší množství komunikace ve srovnání s pracovním týdnem. Vodafone se zaměřuje spíše na neděli a T- Mobile víkendům nepřikládá důležitost. V rámci dne se O2 zaměřuje na dopolední hodiny (10-12 hodin), Vodafone má nejsilnější hodinu v 16 hodin a T- Mobile je nejaktivnější odpoledne mezi 15-18 hodinou.

Metodika: Zdroj dat Facebook.com. Data byla vybrána za období od března 2012 do března 2013. Uzávěrka dat 1.4. 2013. Za příspěvky operátorů jsou považovány příspěvky publikované na facebookové zdi, nejsou započítávány reakce na příspěvky od ostatních uživatelů. Položka engagement zahrnuje Like, sdílení a komentář fanoušků v reakci na zveřejněné příspěvky.