Infografika: Jak si Nestlé, United a Domino’s (ne)poradily se sociální krizí

SDL je společnost, která pomocí svých nástrojů umožňuje sociálním marketérům mimo jiné monitorovat sentiment kolem jejich značky. Právě z pohledu výše pozitivního online sentimentu před krizí, během ní, a jejího návratu na původní hodnoty ve chvíli, kdy krize odezní, zkoumá SDL tři známé případy hrubých PR přešlapů v sociálních sítích.

O jaké krize se jednalo? Předně jde o několik let starou situaci kolem Nestlé, která začala aktivisty, jimž se nelíbil dodavatel oleje čokoládového impéria, na Facebooku odbývat a cenzurovat. Druhým případem je případ kapely, které zaměstnanci United Airlines během letu zničili hudební nástroje. Až když o tom kapela natočila písničku, byla společnost nucena situaci konečně začít řešit. Video do dnešního dne nasbíralo 12 milionů zobrazení jen na YouTube, což je slušný důkaz, že celá záležitost vzbudila v sociálních médiích neskutečný zájem.

V posledním případě pak dva zaměstnanci řetězce rychlého občerstvení Domino’s natočili v roce 2009 nevhodné video, ve kterém znečišťovali připravované jídlo. Video umístili na internet, takže se na ně mohl každý podívat. Není divu, že zákazníci řetězce z toho vůbec neměli dobrý pocit a dali to společnosti na internetu pořádně sežrat. Jaký vliv měly zmíněné události na online sentiment protagonistů? A jak se se situací vypořádali? O tom v infografice: