Infografika: Jak na sociálních médiích zviditelnit málo atraktivní produkt

Ne každý má to štěstí, že jeho produkt je sám o sobě pro lidi přitažlivý a atraktivní. Produkty denní spotřeby, které tolik nepřitahují pozornost, to mají na sociálních médiích výrazně těžší. I ty se ale dají zviditelnit, jak dokládá dnešní infografika, která dokumentuje sociálně mediální úspěchy méně přitažlivých značek.

Infografika od WhoIsHostingThis se zaměřuje na úspěchy na sociálních médiích, ne ale na úspěchy jen tak ledajaké. Dokumentuje povedené projekty značek, které již ze své povahy, a z povahy produktů, které na trhu nabízí, nejsou příliš “sexy”. Není žádným tajemstvím, že takové značky a jejich marketéři to mají na sociálních sítích, založených na popularitě a přitažlivosti, výrazně těžší než třeba Coca-Cola, populární film či celebrita.

I neatraktivní značky ale mohou sociální média úspěšně využít ke svému zviditelnění. Stačí jen nápad, promyšlená komunikace, trocha humoru a v některých případech také rychlá a pohotová reakce na přihrávku na smeč. Právě do poslední skupiny případů se dá zařadit virální video společnosti Bodyform (vyrábějící dámské vložky), které společnost natočila v roce 2012 v reakci na příspěvek na Facebooku.

Bodyform využil situace, kdy komediální příspěvek od uživatele Richarda Neilla nabral během krátké doby mnohonásobně víc lajků, než měla celá facebooková stránka společnosti. Zatímco Bodyform měl na Facebooku asi 4 tisíce Like, Richard si se svým virálním příspěvkem parodujícím televizní reklamy na dámské vložky v řádu dní dostal na 80 tisíc.

Bodyform nelenil a zareagoval videem, kde najatá herečka v roli šéfky společnosti Richardovi na jeho stížnost odpověděla. Video do dnešního dne získalo na 5.5 milionu zhlédnutí a mnohými je označováno za jednu z vůbec nejlepších reakcí značek na sociálních médiích.

neill richard

Infografika podobných případů zmiňuje celou řadu, a demonstruje na nich způsoby, jak lze na Facebooku prorazit i s málo atraktivním produktem. Vždy pomůže humor, dobře promyšlená kampaň, a hlavně komunikace zaměřená na uživatele, nikoliv na propagaci značky za každou cenu. To jsou klíče k úspěchu, které jsou ozkoušené roky práce marketérů na sociálních médiích, a které infografika zcela správně připomíná.

Pokud tedy je vaším úkolem zviditelnit na Facebooku a Twitteru méně atraktivní produkt, neházejte zatím flintu do žita. Poučte se z minulých úspěchů ostatních, a na ten správný způsob zcela jistě přijdete.

NON-SEXY-BUSINESSES-4

 

Total
0
Shares
Další články