Infografika: Jak na Facebooku proměnit zákazníky v zastánce značky

Se snižujícím se organickým dosahem na Facebooku již není tak jednoduché „zdarma“ oslovit své fanoušky. Sociální síť toho ale marketérům nabízí mnohem víc a neomezovat se pouze na viditelnost příspěvků stránky je prvním důležitým krokem při úspěšném zapojení Facebooku do obchodních aktivit každé společnosti.

Jednou z oblastí, které by rozhodně neměla zůstat stranou, je word-of-mouth, neboli šeptanda, tedy co si uživatelé na sociálních sítích řeknou mezi sebou. Pokud se značce podaří motivovat uživatele, aby její obsah na Facebooku sami sdíleli, relativně nižší dosah příspěvků na její stránce ji nemusí tolik trápit. Jestli totiž na sociálních sítích něco funguje, pak je to doporučení od uživatelů. Pokud váš obsah někdo sdílí, pro všechny jeho přátele je takový příspěvek mnohem zajímavější, než kdyby jej viděli pouze od vaší stránky.

Jak pošťouchnout uživatele k tomu, aby vás mezi svými přáteli sami zviditelňovali, radí infografika od HubSpot Marketing (vytvořená ve spolupráci s ShopSocially). Prvním důležitým krokem samozřejmě je mít fanoušky, kteří se o vaši značku a produkty skutečně zajímají. Jak je získat? Mimo jiné například tím, že stránku na Facebooku budete nabízet návštěvníkům své firemní webové stránky. Další postup pak zahrnuje motivaci ke sdílení nákupů na Facebooku (takové příspěvky zvyšují značce prodeje), získání relevantních informací o zákaznících a fanoušcích pomocí aplikací na Facebooku (či funkce Facebook Connect), a zahrnutí zkušeností zákazníků do produkových stránek.

Facebook_Drives_Social_Commerce