Infografika: Jak firmy spravují sociální sítě

Vytvořit dobrý tým pro sociální média je rozhodně fuška, a ještě složitější to je tehdy, pokud s tím nemáte dostatek zkušeností. Právě tehdy ale také nejvíc pomůže trocha teorie a zároveň pohled na to, jak si počínají druzí. A právě to druhé obsahuje nová infografika od Go-Gulf.com, která se týmům pro sociální média věnuje.

Obsahuje přehledné odpovědi na celkem 12 otázek ze světa správy sociálních médií. Začíná tím, kolik organizací vlastně speciální tým má (jen 27 procent) a kolik lidí takový tým případně tvoří (převážně 1-3), a pokračuje dotazy na jeho případné rozšiřování (u většiny ne), podle čeho do něj jsou lidé vybíráni (zkušenost) a jaké vzdělání organizace preferují (komunikace, PR, marketing).

Zajímavá je i otázka, jak jsou firmy s výkonem svých týmů spokojeny – moc ne. Další data pak mapují převažující způsoby využití sociálních médií, jak jsou vyhodnocována a co je jejich cílem. Asi nepřekvapí, že organizacím obvykle jde o povědomí o značce, návštěvnost webu a zlepšování reputace.