Infografika: Jak Češi využívají ty internety a sociální sítě v roce 2018

Loni využívalo sociální sítě denně 69 procent českých uživatelů těch internetů, letos je to už 80 procent z nich. Zvyšuje se také deklarovaná doba, kterou na sociálních sítích v průměru tráví, a to ze 144 na 149 minut denně. To jsou některé ze závěrů průzkumu AMI Digital Index, který v dubnu realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

„Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvedl Marek Stránský, Managing Partner skupiny AMI Communications.

„Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociální média nabízí. Přispívá k tomu ale i růst onlinové gramotnosti v populaci a také nové formáty, jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status,“ dodal Stránský.

Vedou YouTube a Facebook, roste Instagram

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii nadále zůstává dvojice YouTube a Facebook, které zná 98, respektive 99 procent uživatelů internetu. Výrazně si však polepšil Instagram. Jeho znalost meziročně vzrostla o 11 procentních bodů na 92 procent.

Osobní zkušenost s Instagramem deklarovalo 46 procent uživatelů internetu, což je meziroční nárůst o šest procentních bodů. Svůj růstový potenciál navíc ještě nevyčerpala. Tato sociální síť byla nejčastější volbou mezi respondenty, kteří využívají jiná nebo žádná sociální média, jako další sociální síť, jejíž užívání v budoucnu nevylučují.

„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů. To je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 procent jeho českých uživatelů oproti 61 procentům v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá. Na druhé místo se však vyšvihl Instagram. Na něj svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 procent uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 procenty.

Sběr dat pro AMI Digital provedla agentura STEM/MARK. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15 až 59 let. Výzkum srovnával údaje na začátku dubna 2017 a 2018. Podle údajů NetMonitoru z března 2018 existuje v ČR už 7,77 milionů reálných uživatelů internetu starších 10 let.

Total
25
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook je jako židle. A banán. A koťátko

Když Facebook před pár dny dosáhl miliardy uživatelů, nejspíš vám neuniklo ani jeho emotivní reklamní video. A pokud vám snad přeci jen uniklo, měli byste to napravit. Nikoliv kvůli uměleckému zážitku či hlubokomyslnému filosofování, k němuž klip nabádá. Spíše proto, že bez znalosti originálu prostě dostatečně neoceníte krásu některých parodií, kterými se internet bleskově naplnil.
Přečtěte si více

Infografika: Jak na marketing přes Pinterest

Pinterest je u nás sice možná méně používaná, rozhodně ale i zde potenciálně velmi zajímavá sociální síť. Statistiky nákupů uživatelů z Pinterestu v porovnání s ostatními sítěmi jasně hovoří o tom, že pinující uživatelé nakupují mnohem raději a investují do toho i více prostředků. Kterým směrem se s Pinterestem vydat, abyste měli možnost je také oslovit?