Infografika: Hodnota sdílení v různých sociálních médiích

Sdílení na sociálních sítích bezpochyby přináší zákazníky elektronickému obchodu. Jakou ale tito zákazníci mají hodnotu? A jaké jsou rozdíly v jejich nakupování napříč různými sociálními sítěmi? Na to odpovídá infografika, podle které vůbec nejcennější je staré dobré sdílení přes e-mail.

Společnost AddShoppers pro účely infografiky analyzovala obchody v hodnotě přes 5 milionů dolarů, které její stejnojmenná sociální e-commerce platforma ovlivnila. Zvážením objemu nákupů, počtu sdílení a typů zboží se povedlo získat statistiky o tom, jakou cenu mělo sdílení přes různá sociální média, jak moc se podílela tato média na celkových tržbách sociálně ovlivněných prodejů, jak vysoká byla průměrná objednávka ovlivněná těmito médii a také která média si nejlépe vedla u jakých typů zboží.

Kompletní data jsou sice k nalezení v infografice, ty nejzásadnější výsledky je ale přesto vhodné shrnout. Nejcennější bylo sdílení pomocí e-mailu s hodnotou 17,93 dolaru, pravděpodobně proto, že takové sdílení je velmi osobní, často na míru adresátovi a tak má vysokou konverzi v nákup. Druhý byl možná trochu překvapivě Google+ s hodnotou 10,78 dolaru. Uživatelé přes něj ale sdíleli relativně málo, a tak posuzováno podle podílu na celkových sociálně ovlivněných tržbách skončilo až páté s 6,55 procenta.

Třetí Facebook sice na jedno sdílení zaznamenal hodnotu jen 2,35 dolaru, vzhledem k počtu sdílení převyšujícímu o hodný kus všechny ostatní ale přesto zprostředkoval nejvíc prodejů, 38,76 procenta jejich celkového finančního objemu. Druhý byl v tomto ukazateli Twitter, zprostředkoval těsně přes 20 procent celkových tržeb. E-mail i přes vysokou hodnotu jednotlivé elektronické zprávy skončil až třetí, hlavně díky tomu, že sdílení elektronickou poštou bylo podstatně méně populární, než pomocí velkých sociálních sítí.

V průměrné hodnotě objednávky ovšem zazářil úplně někdo jiný. Tuto kategorii s přehledem vyhrál Tumblr, od května patřící Yahoo, který jako jediný vyšplhal přes 200 dolarů. Zhruba 193 dolarů byla průměrná objednávka ovlivněná sdílením na Google+, na asi 181 dolarů dosáhl Twitter. Facebook skončil mezi deseti posuzovanými až v rámci druhé pětice se 137 dolary.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Videa z La Degustation Online na téma analýza a monitoring

Třetí setkání nad jídlem, internetem a marketingem ze série La Degustation Online dostalo podtitul Koukáme se zákazníkům pod sukně, aneb sledujeme, analyzujeme a vyhodnocujeme. Záznam celého večera (samozřejmě s výjimkou tradičního rautu) si nyní můžete pustit také ve formě videa.