Google+ se možná nemůže Facebooku rovnat ani v počtu aktivních uživatelů, ani v času, který tito uživatelé na sociální síti tráví, v jednom ohledu mu ale na paty šlape. Jde o oblast sociálních loginů, tedy využívání účtů na sociální síti k registraci a přihlašování do nezávislých služeb, nejčastěji webových či mobilních aplikací.
Facebook podle společnosti Gigya má v této oblasti dlouhodobě náskok, patří mu přes 50 procent trhu. Počítá se přitom ne množství aplikací, které různé sociální loginy nabízejí, ale počet uživatelů, kteří je využívají. V posledním loňském čtvrtletí činil podíl Facebooku 51 procent a zůstal tak na hodnotě z předešlých měsíců. Druhé bylo Google+, s 28 procenty a dvouprocentním nárůstem oproti předchozímu čtvrtletí. Třetí Yahoo ztratilo mezičtvrtletně tři procenta a usadilo se na 15 procentním podílu, ostatní menší hráči zůstali více či méně na svém.
Co ale může být pro Facebook, který je nyní primárně mobilní společností nejen podle svého přání, ale i fakticky, nepříjemné, je tříprocentní ztráta v oblasti přihlašování mobilního. Jeho celkový náskok je ale na mobilech s 63 procenty stále obrovský. Google+ si na mobilech polepšilo o 5 procent a zastavilo se na 25 procentním podílu.
Pokud by vás zajímala nejen infografika, ale i celá zpráva společnosti Gigya věnovaná sociálnímu přihlašování, můžete si ji stáhnout zde (za kontaktní údaje). A teď už slíbená infografika: