Infografika: Falešné účty (nejen) na Twitteru

Falešné účty na Twitteru jsou rozhodně problém, který službu trápí. Jejich vliv totiž není úplně zanedbatelný, a pro Twitter znamenají nemalý problém pokud jde o jeho důvěryhodnost a tím i monetizaci reklamou.

Některá čísla uvádí, že u nejpopulárnějších účtů na službě je skoro třetina followerů falešná (například níže přiložená inforgrafika od WhoIsHostingThis, která cituje startupistu Johna Greathouse). To nemusí vždy znamenat, že si provozovatelé příslušných účtů followery koupili. Tvůrci falešných účtů mohou například tyto známé uživatele následovat sami třeba i proto, aby účty vypadaly opravdověji. Nemalá část z nich ale koupená docela pravděpodobně bude. Dalších 40 procent pak jsou neaktivní účty, tedy (pravděpodobně) skuteční uživatelé, kteří ale Twitter aktivně nepoužívají.

Kolik zbývá na pravé followery, tedy účty aktivních uživatelů? Podle infografiky to u top 15 nejsledovanějších účtů je jen 28 procent, někteří si přitom vedou ještě podstatně hůř. Shakira například má podle předložených čísel jen 21 procent fanoušků, kteří jsou nejen skuteční, ale i aktivní.

Více zajímavých informací naleznete přímo v infografice.

fake_social