Ignite: Dosah stránek na Facebooku v lednu oproti prosinci rostl

Zatímco v prosinci se dosah stránek na Facebooku kvůli změně algoritmu prudce snížil, v lednu se situace mírně zlepšovala. Stále ale stránky oslovovaly skoro o třetinu méně fanoušků než v listopadu, před změnou. Engagement stránek byl ovšem v lednu vyšší než v listopadu.

Nepochybujeme o tom, že o snížení dosahu stránek mezi listopadem a prosincem loňského roku moc dobře víte. Facebook svou změnou algoritmu totiž rozčílil nejednoho majitele stránek.

Nechme stranou otázku, zda tato změna byla míněná dobře, v prospěch uživatelů a dlouhodobé kvality sociální sítě, nebo Facebook sledoval pouze podpoření prodejů reklamy. Ať už to bylo jakkoliv, platí totiž, že snížení dosahu mezi fanoušky o nějakých 40 procent je obrovská změna a bez ohledu na motivaci Facebooku také velmi nepříjemná.

Agentura Ignite Social Media se po vánocích rozhodla prozkoumat, zda se propad dosahu stránek přenese i do roku 2014. K tomuto účelu porovnala dosah 29 firemních stránek v listopadu a prosinci 2013 a lednu 2014 (byla sledována aktivita za celý měsíc, nikoliv jen jeho část). Výsledkem je následující tabulka, ze které je patrné, že oproti prosinci byl leden v dosahu lepší, stále ale hluboko pod dosahem stránek z listopadu:

facebook-reach-jan

Dobrou zprávou nicméně je, že změna algoritmu skutečně v průměru měla za následek zvýšení engagementu u sledovaných stránek. Ten se v prosinci oproti stavu před změnou sice snížil, v lednu už ale byl vyšší (oproti listopadu před změnou). Engagement stránek v lednu oproti situaci před změnou algoritmu vzrostl v průměru o 19 procent, a u dvou stránek to bylo dokonce přes 100 procent.

Ze studie těžko soudit, zda jde o širší trend, nebo měl velký vliv vzorek stránek, které agentura zkoumala. Studie nicméně naznačuje, že Facebook je minimálně zčásti úspěšný se svou snahou ukazovat příspěvky stránek hlavně těm uživatelům, u kterých vyvolají engagement v podobě komentáře, Like, prokliku nebo sdílení.

facebook-engaged

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Pranks of Angels: YouTube u nás začal žertíkem. Po pár měsících přesáhli 20 tisíc zhlédnutí

Fenomén youtuberingu znamená miliony i desítky milionů zhlédnutí u těch nejslavnějších vlogerů v tuzemských podmínkách, je ale vidět i na daleko menších číslech. Tentokrát jsme se rozhodli dát prostor začínajícím youtuberům. To ale neznamená, že o nich slyšíte naposledy. Manželé Michal a Eva říkající si Pranks of Angels mají dobře našlápnuto, po čtyřech měsících si našli přes dva a půl tisíce fanoušků a někdy bývají přirovnáni k Viral Brothers.