Ignite: Dosah stránek na Facebooku v lednu oproti prosinci rostl

Zatímco v prosinci se dosah stránek na Facebooku kvůli změně algoritmu prudce snížil, v lednu se situace mírně zlepšovala. Stále ale stránky oslovovaly skoro o třetinu méně fanoušků než v listopadu, před změnou. Engagement stránek byl ovšem v lednu vyšší než v listopadu.

Nepochybujeme o tom, že o snížení dosahu stránek mezi listopadem a prosincem loňského roku moc dobře víte. Facebook svou změnou algoritmu totiž rozčílil nejednoho majitele stránek.

Nechme stranou otázku, zda tato změna byla míněná dobře, v prospěch uživatelů a dlouhodobé kvality sociální sítě, nebo Facebook sledoval pouze podpoření prodejů reklamy. Ať už to bylo jakkoliv, platí totiž, že snížení dosahu mezi fanoušky o nějakých 40 procent je obrovská změna a bez ohledu na motivaci Facebooku také velmi nepříjemná.

Agentura Ignite Social Media se po vánocích rozhodla prozkoumat, zda se propad dosahu stránek přenese i do roku 2014. K tomuto účelu porovnala dosah 29 firemních stránek v listopadu a prosinci 2013 a lednu 2014 (byla sledována aktivita za celý měsíc, nikoliv jen jeho část). Výsledkem je následující tabulka, ze které je patrné, že oproti prosinci byl leden v dosahu lepší, stále ale hluboko pod dosahem stránek z listopadu:

facebook-reach-jan

Dobrou zprávou nicméně je, že změna algoritmu skutečně v průměru měla za následek zvýšení engagementu u sledovaných stránek. Ten se v prosinci oproti stavu před změnou sice snížil, v lednu už ale byl vyšší (oproti listopadu před změnou). Engagement stránek v lednu oproti situaci před změnou algoritmu vzrostl v průměru o 19 procent, a u dvou stránek to bylo dokonce přes 100 procent.

Ze studie těžko soudit, zda jde o širší trend, nebo měl velký vliv vzorek stránek, které agentura zkoumala. Studie nicméně naznačuje, že Facebook je minimálně zčásti úspěšný se svou snahou ukazovat příspěvky stránek hlavně těm uživatelům, u kterých vyvolají engagement v podobě komentáře, Like, prokliku nebo sdílení.

facebook-engaged

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Překvapení od Facebooku: všestranné vyhledávání podle sociálních vazeb

Příšerné vyhledávání na Facebooku právě začalo dávat smysl a jeho nová podoba umožní zužitkovat nejrůznější sociální data, která si zatím nechával pro sebe. Můžete se totiž zeptat prakticky na cokoliv a hledat třeba fotky svých přátel z konkrétního místa a doby, nechat si doporučit restauraci či zubaře, prohledávat přátele podle zájmů nebo zkusit najít ideálního partnera mezi přáteli přátel.
Přečtěte si více

Mapa: Odkud pochází poslední milion tweetů

Chcete vědět, kde se aktuálně nejvíc tweetuje? Mapa posledního milionu tweetů vám spolehlivě odpoví. S ohledem na to, že Dick Costolo aktuálně oznámil půl miliardy tweetů denně (a potvrdil testování vlastního tlačítka Like), jistě si dokážete představit ten bzukot.