ICQ chce vstát z popela díky sociálním sítím

Když se roku 1996 poprvé rozběhlo ICQ, šlo o zcela novou a vzrušující záležitost. Jeho sláva však ve světě pohasla (jak možná tušíte, u nás ICQ stále vede) a na výsluní se dostaly jiné IM aplikace – například Jabber, MSN od Microsoftu, AIM od AOL, nebo v poslední době třeba Meebo, které dokáže protokoly šikovně kombinovat, a k tomu nabízí i něco navíc.

S novým klientem se ICQ snaží o návrat na výsluní sociálního průkopnictví, a dostihnutí real-time éry. Svým uživatelům nový klient samozřejmě nabízí všechny tradiční funkce předchozích verzí, jako chatování, posílání souborů či hraní kulečníku s přáteli. Především ale nabízí propojení s největšími hráči na poli sociálního networkingu.

Facebook, Twitter a další

Nové ICQ 7 totiž nabízí možnost propojení s účty na Facebooku, Twitteru, Flickru, Youtube, Digg a Delicious. Nejenže v ICQ uvidíte proud informací, statusů a tweetů z napojených sítí, můžete samozřejmě také aktivně sdílet.

Otázkou zůstává, zda na zavedení těchto funkcí již není trochu pozdě. Podobné funkce již nabízí jiné aplikace a pro jejich uživatele nemá smysl měnit svůj klient za ICQ. Krokem je tak nový klient především pro ty uživatele, kteří se stále drží jeho oficiální verze. Pro ostatní, kteří preferují Mirandu, QIP, Trillian nebo jiné alternativní klienty, je návrat velkou neznámou.

ICQ na prodej?

V souvislosti s ICQ se, kromě nového klienta, také objevily informace, že je služba na prodej. Mezi zájemci jednu dobu například figuroval i Skype či Napster, oba subjekty však ztratily zájem. V současné době jsou největšími zájemci Google a ruský investor Facebooku, Digital Sky Technologies.

ICQ má celkově 42 milionů registrovaných uživatelů, z nichž většina není aktivní. ICQ 7 je k dispozici i v české verzi, ovšem pouze skrze mateřské stránky ICQ. Oficiální stránky české mutace na Centrum.cz nabízejí zastaralou verzi 6.5.

via TheNextWeb, Techcrunch