Hry na sociálních sítích čeká grafická (r)evoluce

Sebevědomý nováček Gravity Bear slibuje převratný vzhled i hratelnost her na sociálních sítích. V boji o nadvládu nad poměrně novým ale raketově rostoucím trhem tak začíná přituhovat.

Nebezpečně chytlavé hry na sítích jako je Facebook, které lze v případě těch nejúspěšnějších označit jako „příležitostné“, tedy causal games, jen s velkou mírou nadsázky, se staly fenoménem posledního roku. Neustále zdolávají nové historické rekordy a třeba takovému Farmville přibývá i více než deset milionů hráčů měsíčně. Prakticky odnikud se tak během neuvěřitelně krátké doby zrodil bez přehánění miliardový byznys (myšleno v dolarech – viz. čísla pro USA zde a pro Asii trochu specifická zde), na který se teď až se zpožděním vrhají velikáni herního průmyslu i odvážní zlatokopové chtějící změnit jeho tvář – a zbohatnout.

Hry jako každé jiné

Jedním z nejčerstvějších start-upů je kalifornská společnost Gravity Bear založená Philem Shenkem, mužem s velmi zajímavým životopisem. Coby hlavní výtvarník se podílel třeba na herní legendě Diablo 2 a v oblasti příležitostných her pracoval i pro Microsoft nebo Sony. Podle vlastních slov se chce nyní v oblasti her na sociálních sítích zaměřit na dva hlavní cíle – jednoduchý až primitivní vzhled nahradit špičkovou grafikou a zároveň přinést inovativní obsah (o to se bude snažit i Sid Meier s Civilizací pro Facebook).

Ani jedno nezní špatně; současné hry jsou velmi minimalistické a navíc téměř bez výjimky fungují na stejně jednoduchém a silně repetitivním principu, který se dříve nebo později omrzí už proto, že kromě samotného hraní nemá žádný cíl. Takové novinky by tedy všichni hráči měli ocenit. Problém je však v tom, že podle mnoha lidí z oboru se uživatelé těchto aplikací ve skutečnosti za hráče nepovažují.

Počítačoví ne-hráči

Tito lidé běžné konzolové a počítačové hry nehrají, nemají o nich přehled a tedy ani neznají a nevyžadují grafické standardy. Toto stigma se však podle Shenka začíná pomalu rozpadat a právě v tom vidí svou příležitost. Pravděpodobnější je v tuto chvíli nicméně úspěch u komunity skutečných hráčů, která je na sociálních sítích velice početná a přitom zde pro ni neexistují téměř žádné dostatečně propracované produkty.

Celý trh se ostatně teprve formuje a stále je zde spousta místa pro nováčky s nápady. Gravity Bear však ani tak nemá úspěch automaticky zaručen. Právě nyní do stejných vod nákupem společnosti Playfish vstoupil koncern Electronic Arts, jehož myšlenky se jistě ubírají podobným směrem. Ten navíc ve srovnání se šesti zaměstnanci Gravity Bear disponuje obrovským lidským, finančním a zkušenostním zázemím.

Mimo to je zde stále pevně zakořeněná společnost Zynga (FarmVille, Café World, MafiaWars, či Texas HoldEm Poker), která prozatím zůstává absolutním vládcem facebookových aplikací s obrovským náskokem před všemi ostatními (a vydělává půl milionu dolarů denně). Další prostor přesto bezpochyby existuje a je až s podivem, jak málo pestré zatím hry na sociálních sítích jsou. Oni to totiž vlastně pořádné hry ani nejsou. Je na čase s tím konečně něco udělat.

Via Inside Social Games

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Návštěvnost z vesmíru ve vašich Analytics a další vtípky nejen od Googlu

Dnešek je den plný překvapení, která na vás čekají i na těch nejméně pravděpodobných místech. Třeba v Google Analytics - schválně se podívejte, zda náhodou nemáte větší než obvyklou návštěvnost z Mezinárodní vesmírné stanice. Například Tyinternety ve vesmíru zjevně docela frčí a něco nám říká, že na tom nejspíš budete podobně.