Hry na Facebooku pomalu rostou, posunují se ke složitosti

Hrajete hry na Facebooku? Pokud ano, jste jedním z 251 milionů aktivních hráčů, které Facebook evidoval na konci září tohoto roku. Ve srovnání se statistikou z loňského září, která činila 226 milionů, jde o nárůst o 25 milionů čili 11 procent. Facebooku ale i přes růst může radost kazit to, že počet hráčů rostl pomaleji než celkový počet aktivních uživatelů sociální sítě.

Na druhou stranu, Facebooku se povedlo pro hry vytvořit lepší prostředí, než jaké existovalo před několika lety. Možná si vzpomínáte na doby, kdy aplikace mohly posílat prakticky libovolné notifikace, které uživatele zbytečně spamovaly, a jejichž jediným cílem bylo nalákat je na aplikaci. A nešlo jen o vážně míněné hry, ze kterých uživatelé posílali notifikace svým přátelům, ale i o podvodné aplikace nejrůznějšího typu.

Facebook notifikace na čas vypnul, a když je spustil znovu, tak s několika pojistkami proti starým neduhům. Uživatelé mohou notifikaci označit za spam, a pokud to udělá u jedné hry příliš mnoho uživatelů, Facebook jí zakáže notifikace posílat. Developeři jsou tak motivováni dobře vážit obsah notifikací a situace, kdy je posílají. I díky zvyšující se kvalitě se proklikovost notifikací zvýšila na pěkných 30 až 40 procent.

Tři typy her na Facebooku podle dlouhodobosti jejich úspěchu

Kromě toho s objevováním her pomáhají i News Feed, App Center, Timeline a funkce záložek. Podle Facebooku je nejdůležitějším faktorem pro úspěch hry to, kolik uživatelových přátel ji hraje – s jejich zvyšujícím se počtem se výrazně zvyšuje i šance, že ji uživatel sám také zkusí. Z tohoto úhlu pohledu sociální síť preferuje hry, které se soustředí na dlouhodobý úspěch a růst, před hrami, které sází na rychlou adopci a růst, aby je pak stejně rychle a náhle uživatelé opustili. Novou prioritou jsou pro Facebook i mobilní hry. Není divu, na sociální síť nyní chodí přes mobilní telefon přes 600 milionů lidí měsíčně, z toho 120 milionů ji navštěvuje výhradně mobilně.

Kromě zkvalitnění celého ekosystému se podle Facebooku zkvalitňují i samotné hry. Stále častěji nejde o jednoduché klikačky typu Farmville a hry se posunují k větší komplexnosti. Facebook očekává, že tzv. mid-core hry, kombinující vyšší kvalitu a příležitostné hraní, dosáhnou na jeho platformě zásadního růstu během příštího roku. Prozatím vedou kategorie simulací, puzzle a arkád a kasinových her. Simulace ale meziročně velkou část své popularity ztratily a postupně klesají.

Via TC