Nejlepší reklamy ze Super Bowlu jsou tu: Hra o trůny, Hříšný tanec, Danny DeVito jako bonbónek

Noc z neděle na pondělí si užili sportovní fanoušci i reklamní nadšenci. Finále Super Bowlu přineslo dlouho očekávané předražené spoty, kde najdete na vteřinu videa více známých tváří než u oscarových filmů. Kdo by ovšem do nich neinvestoval, když jen odvysílat takový půlminutový spot stálo letos víc než 5 milionů dolarů.

A je za co platit. Super Bowl zaujímá v americkém žebříčku 20 nejsledovanějších televizních záležitostí 19 z 20 příček (jediné místo si urvala poslední epizoda populárního serálu M*A*S*H). Loni se na zápas dívalo přes 111 milionů lidí, letos přes 114 milionů. K dalším divákům si spoty najdou cestu na sociálních sítích. Videa trendují ještě řadu týdnů.

Co se nám letos nejvíc líbilo?

Za známé tváře!

Za opravdu povedený považujeme nejen my počin Dorritos a Mountain Dew, dvou značek, které nešetřily na hercích ani zpěvácích. Fanoušci Hry o trůny jistě okamžitě a zapáleně běželi do obchodů. Ostatní prostě zabíjejí pondělí pouštěním tohoto videa.

Díky celebritám uspěla i Alexa, zařízení od Amazonu, které ovládne vaši domácnost a podle všeho nově i srdce. Vystoupení Cardi B v reklamě (čas 1:08) mělo podobný úspěch jako účast Světlany Witowské v prezidentské debatě.

Zaslouženou část pozornosti si urval spot NFL (Národní fotbalové ligy). Eli Manning a Odell Beckham Jr. si spolu procítěně zatančili hříšný tanec a ano, i na zvedačku došlo.

My vám to přeložíme

Budweiser je superbowlovou stálicí. Oblíbené reklamy na téma kůň a pes však tentokrát vystřídalo sociálně procítěné sdělení.

Jako každá jiná reklama, zvlášť během Super Bowlu, nejde samozřejmě o čisté úmysly. „Mileniálové mají rádi značky, které se angažují ve společenských problémech,“ vysvětluje Charles R. Taylor, profesor marketingu. A co bychom mileniálům nepodřídili, že.

K povedeným spotům patří i živý překladač, komik Keegan-Michael Key, který má nalákat na jednoduché hypotéky, jimž prostě budete rozumět. Stejně jako třeba kódovým sdělením na Tinderu.

Nováčkem mezi značkami využívajícími superdrahého reklamního prostoru je Pringles, který nabádá k vrstvení chipsů a vytvoření nových příchutí (a ke koupi více balení). I tady vsadili na známou osobu – komika Billa Hadera.

Záchodový humor zvolily osvěžovače Febreze. Jak se žije okolí muže, jehož *** nesmrdí? Jak se vyrovnává jeho bývalá manželka s tím, že už je bývalá? Totiž, může přijít lepší muž než ten, po němž můžete jít na záchod?

Avokáda z Mexika jsou vám možná nanic, když k nim nemáte chipsy. Perfektní život je ztracen.

Pořád malý a holohlavý

Markeťáci za Bonbóny M&M si najali Dannyho DeVita a na konci vysvětlují, proč asi. Pusťte si i videa z natáčení.

Wix není mezi superbowlovými značkami nováčkem. Firma vsadila na jistotu, své YouTube duo – Rhetta a Linka. Fanoušky ovšem potěšil celý koncept reklamního svátku. Během vysílání Facebook Live (kde se ovšem nic nedělo) získal jeden z fanoušků auto.

Kia je prý silnější než kdy dřív. Automobilka nešla cestou vtipu, ale emocí – prostě vás přiměje něco cítit.

Pepsi se zalekla, že má možná moc roztříštěné konzumenty, tak prostě spojuje. Pepsi pili všichni, pijte ji taky.

Když nemáte nápad, dejte tam metareklamu

Hlavu ovšem Američanům zamotala Austrálie. Země má fajn příjmy od tamních turistů, takže se jí vyplatí zaujmout i během reklamního svátku. Vytvořila trailer na pokračování filmů Dundee, který se ovšem nenatočil (a natáčet ani nebude), k němu webovou stránku a láká na životní výlet.

A nakonec reklama směřující ke všem reklamám. Od ostatních se hodně odlišoval prací prášek Tide, který využil odkazy k ostatním spotům. Dokud mají na sobě lidé čisté oblečení, je to reklama na prací prášek, zní jeho sdělení. Ovšem, to mají prakticky ve všech videích.

Diskuze k článku