Hodně tweetů znamená hodně followerů, říká studie Beevolve

Společnost Beevolve pro své klienty sleduje konverzace probíhající online a v rámci této činnosti se dostane k aktivitě z celé řady sociálních sítí. Jednou z nich je i Twitter, na kterém má data o celkem 36 milionech uživatelských účtů. V rámci aktuální studie tato data zanalyzovala a roztřídila, aby se o uživatelích dozvěděla víc.

Výsledky jsou bohužel místy zkreslené tím, že ne vše o sobě uživatelé online řeknou. Tak například pokud jde o jejich věk, mladší uživatelé jej mnohem častěji veřejně sdílí, tím pádem mezi účty, u kterých byl věk jejich majitele zjistitelný, výrazně převládá demografická skupina do 25 let.

A k čemu se Beevolve dopracovala? Posuďte sami:

  • 53 procent uživatelské základny Twitteru tvoří ženy.
  • 73,7 procenta uživatelů je ve věku 15-25 let, jen 6 procent uživatelů je 46 let nebo více.
  • 51 procent uživatelů je z USA, 17 procent z Velké Británie a 4,1 procenta z Austrálie. Ostatní země mají pod 3,5 procenta.
  • 81 procent účtů má do 50 followerů, 74 procent účtů se do 50 účtů vejde v případě položky following.
  • 11,8 procenta uživatelů má chráněné účty, z toho 64 procent jsou ženy.
  • Mezi muži je nejpopulárnější barvou pozadí „shark“ (tmavý odstín šedivé), mezi ženami „eminence“ (odstín fialové).
  • Muži v průměru tweetují o trochu méně než ženy, rozdíl ale není velký (567 vs. 610 tweetů v průměru).

Zajímavá je i tabulka ukazující, že počet tweetů, které jednotlivý účet publikoval, je přímo úměrný počtu followerů tohoto účtu. Jinými slovy, pokud chcete mít velkou základnu followerů, musíte hodně tweetovat. Zajímavé počty následovníků přicházejí s počtem tweetů nad 5 tisíc, nad 10 tisíc tweetů by již followerů měla být minimálně tisícovka. Otázkou ovšem je, zda mechanismus částečně nefunguje i zpětně – že účty s velkým počtem followerů cítí větší zodpovědnost se jim věnovat a pravidelně jim přinášet nové tweety.

Vzájemná závislost počtu publikovaných tweetů a vytvořeného publika měřeného počtem followerů