Historie sdílená přes sociální média rychle mizí v nenávratnu

Sociální média a internet všeobecně jsou velmi efektivní nástroje pro komunikaci v současnosti, pro diskutování aktuálních a nových témat. Pokud ale přijde na jejich spolehlivost při pohledu do minulosti, už si tak dobře nevedou. Obsah, na který sociální média na internetu odkazují, totiž rychle mizí a už po několika letech ho existuje jen část.

Ke zjištění o ubývání starého obsahu se dobral tým výzkumníků, kteří chtěli k výročí událostí arabského jara zmapovat, jak o něm média informovala, a to prostřednictvím odkazů ze sociálních médií. Zjistili ovšem, že až nečekaně velká část obsahu, ke kterému sociální média odkazovala, již neexistuje, další jeho část již byla archivovaná. Výzkumníci Hany SalahEldeen a Michael Nelson zkoumali odkazy z Twitteru u několika podstatných událostí za poslední tři roky. Mezi těmito událostmi nechyběla revoluce v Egyptě, úmrtí Micheala Jacksona, šíření viru prasečí chřipky a volby a následné nepokoje v Íránu.

Po pouhém roce od události již neexistuje 11 procent obsahu, na který Twitter odkazoval, a 20 procent se nachází v archivech. Ještě horší situace je po dvou a půl letech, kdy neexistuje 30 procent odkazovaných článků a 41 procent jich je v archivech. Autoři studie spočítali, že v průměru po prvním roce zmizí zhruba 10 procent obsahu, a to, co zbyde, ubývá tempem 0,02 procenta za den.

Ubývání obsahu odkazovaného ze sociálních médií

Jaké jsou podle výzkumníků důvody nedostupnosti starých zpráv? U části blogů je problém v tom, že byly zrušeny či přesunuty, jinde je zase pes zakopaný v tom, že zprávy byly přesunuty do archivů, které se ovšem nachází za paywallem, a tak se stanou pro neregistrované uživatele nedostupnými.

Mizení starých zpráv není ničím překvapivým při objemu, v jakém se na internetu objevuje stále nový a nový obsah. Množství článků a dalšího obsahu, který by jinak bylo nutno archivovat, každý den obrovsky narůstá. Na druhou stranu staré zpravodajství by se jednou mohlo stát velmi podrobným a praktickým zdrojem pro mapování historických událostí, z vědeckého hlediska by tedy bylo vhodné jej zachovat.

Via GO

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Engage 2012: Co Socialbakers prozradili o social marketingu

Čeští Socialbakers si včera v New Yorku uspořádali vlastní malou konferenci na téma marketingu a sociálních médií. V jejím průběhu zazněla kromě nevyhnutelných prodejních prezentací i řada zajímavých údajů, statistik a doporučení k aktivitám značek především na Facebooku, které stojí za to shrnout alespoň s pomocí komentovaných screenshotů získaných ze streamovaného přenosu.
Přečtěte si více

O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.
Ilustrační foto. Zdroj: Flickr, Andrew Sorensen
Přečtěte si více

Konec ‘otravnejch’ kámošů na Facebooku

Máme je všichni. "Kamarády", kteří nechápou, že je toho hodně. Že i když se stali rodiči, ne každého zajímá každá fotka a grimasa jejich batolátka. I když umí vařit, nemusíte vidět všechny jejich kulinářské vychytávky... Teď se takových na Facebooku můžete zbavit, aniž by je to bolelo. Sociální síť dovoluje je nechat elegantně z feedu zmizet.