#Hashtag v Česku i ve světě: Co se můžeme přiučit?

Hashtagy letí stále víc. Světové talkshow je používají ke komunikaci se svými diváky a světové značky ke komunikaci se svými zákazníky. Tahle vymoženost se přelévá marketingově konečně i do České republiky, jenže jejich použití a dosah je tak trochu jinde. Koukejte.

Hashtagy značky v tuzemsku skutečně hojně zkoušejí. Ovšem s různou mírou úspěšnosti. Svoji podzimní kampaň na nich založil třeba Zoot (#zazitveci), otestovala je už i Májka (#poradtrendy), Pilsner Urquell během hokejového šampionátu (#chcemezlato), v létě ukazovalo O2, že se zákazníci při volání v zahraničí nemusí bát účtů (#Velkočesko) a Microsoft si vyzkoušel sledovat extrémní skialpinisty při jejich pouti (#PribehyvCloudu).

Proklikali jste si odkazy? Ohromila vás čísla spojená s hashtagy? Zatímco v tuzemsku ještě tyhle štítky světem hýbou maximálně na sociálních sítích (a i to je sporné), v zahraničí dokážou daleko víc.

Co je vlastně hashtag?

Česky taky štítek zkráta pomáhá snadněji dohledat příspěvek na sociálních sítích. Značky bude zajímat hlavně to, že řadu příspěvků propojuje. Životnost příspěvků na sociálních sítích je totiž obecně velice krátká, na což značky často narážely – a bolavá skutečnost, které se můžou vyhnout právě hashtagy. Nejčastěji je najdete na Twitteru, Instagramu a Google+, samozřejmě i na Facebooku, jenže tam příliš nefungují.

Podle obecných pouček by uživatelé do jednoho příspěvku neměli dávat více jak pět hashtagů.

Zazpívej…

Skvělým příkladem, jak je možné propojit internetovou komunikaci na sociálních sítích a televizní pořad je The Tonight Show Starring Jimmy Fallon. Moderátor Jimmy Fallon má ve svém pořadu pravidelnou rubriku #FallSongs. Diváci tweetují úryvky známých písní právě s tímto  hashtagem a Jimmy je následně za doprovodu živé kapely přezpívá.

Dostaňte jí do tý telky

Kdo nezná skvělou americkou herečku a moderátorku Ellen DeGeneres a její úžasnou Ellen show, jako by neměl rád humor. I v jejím pořadu se používají hashtagy ve velkém. Naposledy měla Ellen problém s tím, že se její pořad nevysílá ve Velké Británii. V jednom ze svých pořadů nastartovala kampaň s hashtagem #‎getelleyonthetelly a rozruch byl na světě.

 

Označené spoďáry

Obrovský prostor otevírají hashtagy při komunikaci značek a zákazníků. Když víte, jak na to (a jste lovebrand), máte vyhráno.

Světoznámá módní značka Calvin Klein už minulý rok správně odhadla nastupující trend selfie fotek a vytvořila kampaň pod hashtagem #mycalvins. Všichni věrní zákazníci, kteří nosí oblečení od značky Calvin Klein, se mohou vyfotit a k fotce přidat zmiňovaný hashtag. Značka je následně odmění tím, že všechny tyto fotky s modely a modelkami umístí na svých oficiálních webových stránkách. Kampaň je spuštěná pro sociální sítě Twitter, Instagram a Vine. Na Instagramu mají v tuto chvíli pod tímto hashtagem přes 180 000 fotografií. Na nic tedy nečekejte, navlékněte spoďáry od Calvina a hurá na selfie. Kdo by nechtěl mít svůj zadek na webu Calvin Klein.

 

#Showmethecookie

A aby toho hashtagování nebylo málo, tak nám to nedalo, a musíme sem umístit ještě jedno video. Tento výtvor Jimmyho Fallona a Justina Timberlakea krásně ukazuje, že pokud to takto půjde dál a hashtagy se z internetu dostanou i do běžné slovní komunikace, máme se na co těšit.

 

Diskuze k článku