Guardian a Washington Post opouští sociální čtení na Facebooku

Dva z největších mediálních domů, které kdy používaly social reader aplikace na Facebooku, od této funkce nyní ustupují. Guardian i Washington Post se budou soustředit na sociální sdílení obsahu jinými způsoby přes vlastní platformy, byť i za využití Facebooku.

Když deníky Washington Post (v roce 2010) a The Guardian (v roce 2011) spouštěly své social reader aplikace na Facebooku, leckdo si od toho hodně sliboval, včetně jich samotných. Až do dubna tohoto roku všechno fungovalo relativně dobře, čtecí aplikace zaznamenávaly zajímavé počty uživatelů a svým majitelům přinášely dostatečný engagement na to, aby jejich existence dávala smysl.

Jenže letos v květnu Facebook změnil způsob, jakým byl šířen obsah ze social reader aplikací, a ve všech těchto aplikacích okamžitě poklesly počty uživatelů. Publikace provozující své sociální čtečky to sice okamžitě nevzdaly, dosáhnout výsledků z dubna se jim ale už znovu nepodařilo. Není tedy divu, že dvě z největších aplikací nyní končí.

Washington Post má v plánu nahradit social reader aplikaci speciální stránkou na bázi Facebook Connect, která bude mít všechny funkce aplikace, k tomu ale některé funkce navíc. Stránka by měla maximálně zjednodušit sdílení obsahu na Facebooku. Pro uživatele, kteří odmítnou stránku propojit s Facebookem a přihlásit se do ní přes svůj účet, bude web nabízet alespoň klasické možnosti čtení obsahu.

The Guardian všechny odkazy přesměruje na svoji domovskou stránku, a na další možnosti sdílení se bude soustředit na ní. Přestože jeho aplikace stále má kolem 2,5 milionu měsíčně aktivních uživatelů (z 6 milionů v dubnu), možnost kontroly obsahu, jeho sdílení a toho, co s ním lze na vlastním webu (oproti aplikaci na Facebooku) dělat, údajně převažuje nad výhodami sociální čtečky.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Dokument: Soukromí často končí přijetím všeobecných podmínek

Přečetl někdo někdy podmínky užívání software nebo on-line služby do konce? Možná by to ale občas nebylo na škodu. Kliknutím na tlačítko "Agree" totiž dost často odevzdáváme i zbytky našeho soukromí do hlubin nekonečných databází velkých firem. Tajemné texty přilákaly i filmaře a vznikl z toho dokument.
Přečtěte si více

Co pro měření reklamy znamená spojení Facebooku a Datalogix

Kauza přesunů dat o uživatelích mezi společnostmi Facebook a Datalogix se sice roznesla teprve v pondělí, již nyní ale některé skupiny navrhují, aby jejich smluvní vztah přešetřila americká Federální obchodní komise. Obě firmy společně ověřují efekt reklamy na Facebooku na offline nákupy a kritizovaná analýza dat je podle nich bezpečná.