Google zpřístupňuje +Post Ads stránkám nad tisíc followerů

Google svůj nový reklamní formát +Post Ads představil ještě loni, nicméně jako omezený experiment ve fázi bety. Formát již tehdy sliboval zajímavé využití, hlavně proto, že jako reklama je velmi neagresivní a má tak potenciál být pro uživatele přijatelnou formou propagace.

+Post Ads fungují jako běžné Google+ příspěvky, a také se o běžné příspěvky jedná, se všemi sociálními prvky, které k příspěvkům na Google+ patří, včetně komentářů a +1. Jediným rozdílem je, že běžný příspěvek stránky, který se stane základem +Post reklamy, se zobrazuje mimo Google+, v obsahové síti Googlu, tedy na úplně cizích stránkách. Zcela si při tom ovšem drží kompletně design příspěvku z Google+.

Beta fáze pro +Post Ads nyní končí, a Google reklamy zprovozňuje všem správcům stránek na Google+, kteří mají alespoň tisíc followerů a přihlásili se do programu sdílených doporučení. K reklamě budou smět použít jenom příspěvky, které jsou zajímavé pro jejich publikum. Google k vytvoření +Post Ads vytvořil i podrobný návod.

Toyota post ad case

Nové +Post Ads: Hangouts on Air a nejnovější příspěvek

Zároveň se zprovozněním +Post reklamy Google představil i dvě její nové varianty. Jde o reklamu na Hangouts on Air, a automatickou tvorbu reklamy z nejnovějšího příspěvku.

V případě Hangouts on Air bude reklama mít tři různé funkce v různých fázích své životnosti. Před začátkem přenosu lidem umožní, aby se přidali na stránku události, a dali tak najevo, že se Hangoutu budou účastnit. Během přenosu mohou uživatelé přímo z reklamy Hangout sledovat, aniž by museli opustit stránku, kde se právě nachází. Po přenosu bude v reklamě dostupný záznam Hangoutu, který si uživatelé budou moci pustit. Google uvádí, že během zkušebního Hangoutu s firmou ASOS přenos 71 procent všech diváků sledovalo prostřednictvím +Post reklamy.

Automatické využití příspěvku do reklamy pak znamená, že Google bude podle předem stanovených kritérií vytvářet reklamu vždy z posledního příspěvku, který jste na Google+ na dané stránce publikovali. Tato funkce sice přináší pohodlí v tom, že není třeba reklamu vytvářet vždy znovu manuálně, a že může kampaň bez zásahu jet v podstatě nepřetržitě. Vnáší ale prvek menší kontroly nad obsahovou stránkou kampaně, což je nevýhoda, která nad pozitivy může v řadě případů snadno převážit.