Google upravuje funkce YouTube, některé staré ruší

Youtube výrazně upravuje možnosti práce s videi, mění se funkce reklamních formátů a velice brzy dojde ke snížení kliků z placených videí. I to zaznělo na poslední Poslední středě H1.cz v Node5.

Youtube v těchto dnech výrazně upravuje možnosti práce s videi, mění se funkce reklamních formátů a velice brzy dojde ke snížení kliků z placených videí. I to zaznělo na poslední Poslední středě H1.cz v Node5.

Petra Brodilová z českého Googlu reprezentovala strategickou část práce s obsahem, Lukáš Král, PA konzultant H1.cz, byl na akci za placené formáty videí a prezentoval, jak dosáhnout co nejvyššího výkonu v placených video reklamách.

21

Nákupní cyklus je rozfázovaný a Youtube využívá vlastní formáty pro oslovení uživatele v každé z fází – od chvíle, kdy se seznámí s produktem a zvažuje jeho nákup, až do doby, než si ho oblíbí.

Reklamní formáty, se kterými se setkáváte, naplňují nejčastěji cíle prvních dvou fází. Pro komplexní Youtube strategii je ale důležité mít v mixu nejenom takové, kterými zachytíte uživatele v rozhodovací fázi, ale je obsah je král, takže bez takové, který baví, inspiruje a vzdělává, vás stejně reklama nezachrání. Dělejte takový obsah, krerý ho konvertujete na loajálního odběratele.

Petra Brodilová představila framework Hero, Hub and Hygiene, který Google využívá při tvorbě obsahových strategií v kontextu času. Většina značek touží po vytváření populárního Hero obsahu (příkladem za všechny je reklama Volva s roznožkou Jean-Clauda Van Damma), Petra ale upozornila, že je potřebné obsáhnout všechny fáze. Hero dokáže zaujmout masu, ale jen na omezenou dobu.

Retenci zajistí Hub obsah – je dlouhodobý, opakovaný, pravidelný a zákazník se k němu vrací. Hygiene kontentem zachytíte potenciálního zákazníka ve chvíli, kdy vyhledává informace a dokážete mu jím být nápomocní (jsou to například How To videa nebo DIY videa).

22

Kromě obsahové strategie se Petra zabývala i placenými formáty. Postupy, které doporučuje využít pro plánování videí:

  1. Rozhoduje prvních 5 sekund, během kterých musíte uživatele zaujmout
  2. Nebojte se dlouhých videí
  3. Pracujte s návazností – retargetingem
  4. Přizpůsobte sdělení a jeho tón cílové skupině
  5. Používejte retenční křivku k vyhodnocování v YouTube Analytics.

Lukáš Král mluvil o placené části přítomnosti na Youtube a nasdílel best practices pro optimalizaci video kampaní:

  • Pro snížení ceny za zhlédnutí plánujte zobrazování video reklamy po 10. hodině, kdy není aukce tak silná.
  • Zhlédnutí na mobilních zařízeních bývá sice dražší kvůli nižší míře zhlédnutí, zacílíte ale uživatele v situacích, kdy se na obsah více soustředí, takže může mít v důsledku daleko vyšší hodnotu.
  • Z pohledu nastavování KPIs se nesoustřeďte pouze na zhlédnutí přímá, Lukáš doporučuje sledovat i dodatečná zhlédnutí dalších videí vyvolaná reklamou.
  • Začněte s frekvencí 4 zobrazení na kampaň a v průběhu ji postupně snižujte. Za ideální frekvenci můžete považovat 1 – 2 zobrazení.

Pro vánoční kampaň klienta H1.cz T-Mobile byly využity pokročilé techniky synchronizace s aplikací, která reagovala na TrueView reklamu. Lukáš ukázal konkrétní výsledky vánoční kampaně, která obsahovala tři videa. Kampaň měla 3,8 miliónu zhlédnutí, 26 % uživatelů ji vidělo do konce a u nejúspěšnějšího videa dosáhla ceny nižší než 0,21 Kč za zhlédnutí.

Úplnou novinkou je zrušení tradičních anotací na Youtube, které budou postupně nahrazeny kartami. Funkce karet byla spuštěna teprve minulý týden a ke kompletnímu zániku anotací dojde v průběhu letošního roku. Karty mohou během videa odkazovat na doplňující informace a produkty, na rozdíl od anotací fungují i na mobilních zařízeních a jsou uživatelsky přívětivější. U embedovaných videí budou fungovat až od určité velikosti.

23

Další změnou ve funkcích reklamních videí je klikatelná plocha videa, která se přesouvá pouze na viditelné url. Inzerenti mohou podle odhadů očekávat snížení kliků až o 90 %, přivedená návštěvnost však bude výrazně kvalitnější. Výše zmíněné karty bude navíc možné využít i u placených formátů videí.

Budoucnost Youtube je ve stále vyšším pokrytí celého nákupního cyklu. Soustřeďte se na budování zajímavého obsahu pro své zákazníky a odběratele, zároveň vám k tomu Google poskytne výkonnostnější nástroje.

Na záznam z Poslední středy se můžete kouknout na http://bit.ly/PS_YouTube.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook má nové centrum pro hledání nejlepších agentur a vývojářů

Takzvaní preferovaní marketingoví vývojáři jsou označením, jehož udělováním chce Facebook pomoci značkám snadno najít kvalitní agentury pro kampaně na sociální síti. Nyní se projekt dočkal dalšího zviditelnění a rozšíření. Facebook zřídil speciální web, kde lze mezi doporučenými dodavateli podrobně vyhledávat podle nejrůznějších kritérií včetně specializace a lokality.
Přečtěte si více

Anonymous chtějí 5. listopadu odstavit Zyngu i Facebook

Hackerské uskupení Anonymous se znelíbil plán Zyngy propouštět, a tak se na herní společnost cíleně zaměřilo. Díky tomu prý získalo mimo jiné dokumenty, podle kterých Zynga hodlá převést vývoj svých her do třetího světa. A to se Anonymous líbí ještě méně, proto hrozí zveřejněním kódu jejích her.
Přečtěte si více

Diskuze s Obamou lámala na Redditu rekordy

Mnoho rekordů zlomila středeční volná debata amerického prezidenta Baracka Obamy na sociální síti Reddit. Reddit musel jen na jeho vlákno vyčlenit několik desítek serverů navíc a kromě toho Obama jako první v historii překonal návštěvnost úvodní stránky.