Google upravuje funkce YouTube, některé staré ruší

Youtube výrazně upravuje možnosti práce s videi, mění se funkce reklamních formátů a velice brzy dojde ke snížení kliků z placených videí. I to zaznělo na poslední Poslední středě H1.cz v Node5.

Youtube v těchto dnech výrazně upravuje možnosti práce s videi, mění se funkce reklamních formátů a velice brzy dojde ke snížení kliků z placených videí. I to zaznělo na poslední Poslední středě H1.cz v Node5.

Petra Brodilová z českého Googlu reprezentovala strategickou část práce s obsahem, Lukáš Král, PA konzultant H1.cz, byl na akci za placené formáty videí a prezentoval, jak dosáhnout co nejvyššího výkonu v placených video reklamách.

21

Nákupní cyklus je rozfázovaný a Youtube využívá vlastní formáty pro oslovení uživatele v každé z fází – od chvíle, kdy se seznámí s produktem a zvažuje jeho nákup, až do doby, než si ho oblíbí.

Reklamní formáty, se kterými se setkáváte, naplňují nejčastěji cíle prvních dvou fází. Pro komplexní Youtube strategii je ale důležité mít v mixu nejenom takové, kterými zachytíte uživatele v rozhodovací fázi, ale je obsah je král, takže bez takové, který baví, inspiruje a vzdělává, vás stejně reklama nezachrání. Dělejte takový obsah, krerý ho konvertujete na loajálního odběratele.

Petra Brodilová představila framework Hero, Hub and Hygiene, který Google využívá při tvorbě obsahových strategií v kontextu času. Většina značek touží po vytváření populárního Hero obsahu (příkladem za všechny je reklama Volva s roznožkou Jean-Clauda Van Damma), Petra ale upozornila, že je potřebné obsáhnout všechny fáze. Hero dokáže zaujmout masu, ale jen na omezenou dobu.

Retenci zajistí Hub obsah – je dlouhodobý, opakovaný, pravidelný a zákazník se k němu vrací. Hygiene kontentem zachytíte potenciálního zákazníka ve chvíli, kdy vyhledává informace a dokážete mu jím být nápomocní (jsou to například How To videa nebo DIY videa).

22

Kromě obsahové strategie se Petra zabývala i placenými formáty. Postupy, které doporučuje využít pro plánování videí:

  1. Rozhoduje prvních 5 sekund, během kterých musíte uživatele zaujmout
  2. Nebojte se dlouhých videí
  3. Pracujte s návazností – retargetingem
  4. Přizpůsobte sdělení a jeho tón cílové skupině
  5. Používejte retenční křivku k vyhodnocování v YouTube Analytics.

Lukáš Král mluvil o placené části přítomnosti na Youtube a nasdílel best practices pro optimalizaci video kampaní:

  • Pro snížení ceny za zhlédnutí plánujte zobrazování video reklamy po 10. hodině, kdy není aukce tak silná.
  • Zhlédnutí na mobilních zařízeních bývá sice dražší kvůli nižší míře zhlédnutí, zacílíte ale uživatele v situacích, kdy se na obsah více soustředí, takže může mít v důsledku daleko vyšší hodnotu.
  • Z pohledu nastavování KPIs se nesoustřeďte pouze na zhlédnutí přímá, Lukáš doporučuje sledovat i dodatečná zhlédnutí dalších videí vyvolaná reklamou.
  • Začněte s frekvencí 4 zobrazení na kampaň a v průběhu ji postupně snižujte. Za ideální frekvenci můžete považovat 1 – 2 zobrazení.

Pro vánoční kampaň klienta H1.cz T-Mobile byly využity pokročilé techniky synchronizace s aplikací, která reagovala na TrueView reklamu. Lukáš ukázal konkrétní výsledky vánoční kampaně, která obsahovala tři videa. Kampaň měla 3,8 miliónu zhlédnutí, 26 % uživatelů ji vidělo do konce a u nejúspěšnějšího videa dosáhla ceny nižší než 0,21 Kč za zhlédnutí.

Úplnou novinkou je zrušení tradičních anotací na Youtube, které budou postupně nahrazeny kartami. Funkce karet byla spuštěna teprve minulý týden a ke kompletnímu zániku anotací dojde v průběhu letošního roku. Karty mohou během videa odkazovat na doplňující informace a produkty, na rozdíl od anotací fungují i na mobilních zařízeních a jsou uživatelsky přívětivější. U embedovaných videí budou fungovat až od určité velikosti.

23

Další změnou ve funkcích reklamních videí je klikatelná plocha videa, která se přesouvá pouze na viditelné url. Inzerenti mohou podle odhadů očekávat snížení kliků až o 90 %, přivedená návštěvnost však bude výrazně kvalitnější. Výše zmíněné karty bude navíc možné využít i u placených formátů videí.

Budoucnost Youtube je ve stále vyšším pokrytí celého nákupního cyklu. Soustřeďte se na budování zajímavého obsahu pro své zákazníky a odběratele, zároveň vám k tomu Google poskytne výkonnostnější nástroje.

Na záznam z Poslední středy se můžete kouknout na http://bit.ly/PS_YouTube.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook ukončuje Questions pro běžné uživatele

Možná si ještě pamatujete na funkci Questions alias Otázky, kterou Facebook představil předloni a počátkem minulého roku významně předělal. Největší sociální síť ji minulý týden ukončila pro běžné uživatele, dostupná již od nynějška bude jen ve skupinách, pro správce stránek a pro účastníky událostí.
Přečtěte si více

Kde se Facebooku nejméně daří? V Evropě

Zatímco všude na světě Facebooku příjmy rostou, v Evropě klesají - a to jak v absolutních číslech, tak v přepočtu na uživatele. Vyplývá to z výsledků hospodaření zveřejněných minulý týden a podle všeho navíc nejde jen o krátkodobý výkyv.
Přečtěte si více

Infografika: Jak připravit stránku pro nové sociální vyhledávání na Facebooku

Svůj nový model vyhledávání Graph Search uvedl Facebook počátkem tohoto roku, kdy jej také začal postupně zprovozňovat svým uživatelům. Graph Search přináší některé přelomové novinky ve vyhledávání na největší sociální síti, a tak není divu, že klade také nové nároky na stránky, které v něm chtějí být dobře viditelné pro ty správné uživatele.