Google+ umožní používat příspěvky jako reklamu na webu

Příspěvky stránek na Google+ po včerejším oznámení získají zcela nový rozměr. S novým reklamním formátem Googlu +Post Ads je půjde v reklamní síti Google Display Network používat jako placenou reklamu. Zachovají si přitom všechny své sociální funkce, od komentování, přes +1, až po sdílení.

Google+ je možná ve své popularitě mezi uživateli daleko za vedoucím Facebookem, a i za Twitterem a dost možná i dalšími sociálními sítěmi, firmám ale přesto má co nabídnout. Hlavním důvodem je, že jde o sociální “kostru” všech služeb Googlu, která je propojuje jak funkčně, tak pokud jde o identity uživatelů.

To samo o sobě není úplně nezajímavé, nyní ale navíc Google+ bude přímou vstupenkou firem do světa tak trochu jiné (a mnohem přívětivější) display reklamy. S novinkou +Post Ads bude totiž možné Googlu zaplatit, aby zvolené příspěvky firmy z Google+ zobrazoval v rámci display reklamní sítě Google Display Network i venku na webu.

Stejně jako podobné reklamy na Facebooku, budou uživatelé moci +Post Ads sdílet, dávat jim +1 (obdoba Like) či je komentovat.  Nový formát je vlastně jakousi obdobou sponzorovaných příspěvků Facebooku, ovšem s jedním zásadním rozdílem. Facebook totiž tyto příspěvky zobrazuje jen za svými zdmi. Když navíc vynecháme jisté minulé experimenty s mobilní reklamní sítí (které budou pravděpodobně pokračovat v budoucnu, prozatím ale nemají žádný veřejně viditelný výstup), Facebook ani zatím nemá možnost, jak je mimo svoji vlastní doménu a mobilní aplikace zobrazovat. Google naopak míří ven, a Google+ a jeho přímá (nepříliš velká) návštěvnost v efektivitě nových reklam nebude hrát příliš velkou roli.

Prozatím ve veřejné betě

Co naopak bude hrát roli, je přímý dosah reklamní sítě Googlu, která je přítomná na více než 2 milionech stránek. Možnost prokliknout se na Google+ a zde začít firmu a její příspěvky sledovat, nebo ji prostřednictvím její stránky kontaktovat, je pak už jen sympatickým bonusem. Hlavní výhoda +Post Ads bdue pravděpodobně spočívat v tom, že oproti klasické display reklamě budou příspěvky z Google+, alespoň pokud budou vhodně zvolené, působit na uživatele lepším dojmem. Existuje šance, že svou od základu sociální povahou pozornost uživatelů spíš přilákají, lépe zaujmou jejich pozornost, a třeba je i motivují pustit se do diskuze s ostatními. Příspěvky bude možné přímo na stránkách, kde se zobrazí, komentovat stejně, jako na Google+.

Přístup Googlu, kdy umožní viditelnost příspěvků z Google+ nejen přímo na sociální síti, ale také ve své reklamní síti, tak rozhodně má velký potenciál. Prozatím tomu nasvědčují i první experimenty, i když je ještě příliš brzy dělat dalekosáhlé závěry. Google nicméně tvrdí, že reklamy v rámci experimentů s Toyotou a dalšími partnery mají vyšší proklikovost, než je v jeho reklamní síti zvykem, a o 50 procent častěji si je uživatelé zobrazí celé (je třeba na ně najet myší alespoň na dvě vteřiny, aby se náhled roztáhl do plné velikosti).

Reklamy zatím jsou ve fázi veřejné bety, a k účasti na jejich testování se lze přihlásit přes tento formulář.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak s přehledem odtweetovat konferenci nebo katastrofu

Twitter může sloužit jako skvělý zpravodajský nástroj nejenom při účasti na konferenci. Může být využit i v případě nějaké nenadálé události a velmi často se právě zde objevují autentické informace z místa jako první. Jak být připraven na všechno a jak se stát zpravodajskou hvězdou Twitteru, když už se k něčemu nachomýtnete? Buďte připraveni, twittersféra na vás spoléhá!
Přečtěte si více

Přehled užitečných klávesových zkratek pro Facebook

Pokud s Facebookem trávíte opravdu hodně času, možná byste ho mohli také hodně ušetřit díky klávesovým zkratkám, které kupodivu nejsou příliš rozšířené. Umožňují rychle začít psát novou zprávu, udělovat Like fotkám či se bleskově přesouvat mezi sekcemi jako je profil, nastavení soukromí, domovská stránka, nápověda a podobně.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Letními hity jsou párky místo nohou a Džambulking

Minulý týden ovládnul memosféru nový zahraniční nesmysl: naaranžované nožičky párků tak, že prostě nepoznáte rozdíl od ženských nohou. Speciální nová módní vlna fotek z dovolených ale vzešla i z českých luhů a hájů - je tu Džambulking, Nechybí ani trochu té neškodné legrace z úspěchů fotbalové Slavie a geniální výroční Opráski.