Google+ umožní používat příspěvky jako reklamu na webu

Google+ je možná ve své popularitě mezi uživateli daleko za vedoucím Facebookem, a i za Twitterem a dost možná i dalšími sociálními sítěmi, firmám ale přesto má co nabídnout. Hlavním důvodem je, že jde o sociální „kostru“ všech služeb Googlu, která je propojuje jak funkčně, tak pokud jde o identity uživatelů.

To samo o sobě není úplně nezajímavé, nyní ale navíc Google+ bude přímou vstupenkou firem do světa tak trochu jiné (a mnohem přívětivější) display reklamy. S novinkou +Post Ads bude totiž možné Googlu zaplatit, aby zvolené příspěvky firmy z Google+ zobrazoval v rámci display reklamní sítě Google Display Network i venku na webu.

Stejně jako podobné reklamy na Facebooku, budou uživatelé moci +Post Ads sdílet, dávat jim +1 (obdoba Like) či je komentovat.  Nový formát je vlastně jakousi obdobou sponzorovaných příspěvků Facebooku, ovšem s jedním zásadním rozdílem. Facebook totiž tyto příspěvky zobrazuje jen za svými zdmi. Když navíc vynecháme jisté minulé experimenty s mobilní reklamní sítí (které budou pravděpodobně pokračovat v budoucnu, prozatím ale nemají žádný veřejně viditelný výstup), Facebook ani zatím nemá možnost, jak je mimo svoji vlastní doménu a mobilní aplikace zobrazovat. Google naopak míří ven, a Google+ a jeho přímá (nepříliš velká) návštěvnost v efektivitě nových reklam nebude hrát příliš velkou roli.

Prozatím ve veřejné betě

Co naopak bude hrát roli, je přímý dosah reklamní sítě Googlu, která je přítomná na více než 2 milionech stránek. Možnost prokliknout se na Google+ a zde začít firmu a její příspěvky sledovat, nebo ji prostřednictvím její stránky kontaktovat, je pak už jen sympatickým bonusem. Hlavní výhoda +Post Ads bdue pravděpodobně spočívat v tom, že oproti klasické display reklamě budou příspěvky z Google+, alespoň pokud budou vhodně zvolené, působit na uživatele lepším dojmem. Existuje šance, že svou od základu sociální povahou pozornost uživatelů spíš přilákají, lépe zaujmou jejich pozornost, a třeba je i motivují pustit se do diskuze s ostatními. Příspěvky bude možné přímo na stránkách, kde se zobrazí, komentovat stejně, jako na Google+.

Přístup Googlu, kdy umožní viditelnost příspěvků z Google+ nejen přímo na sociální síti, ale také ve své reklamní síti, tak rozhodně má velký potenciál. Prozatím tomu nasvědčují i první experimenty, i když je ještě příliš brzy dělat dalekosáhlé závěry. Google nicméně tvrdí, že reklamy v rámci experimentů s Toyotou a dalšími partnery mají vyšší proklikovost, než je v jeho reklamní síti zvykem, a o 50 procent častěji si je uživatelé zobrazí celé (je třeba na ně najet myší alespoň na dvě vteřiny, aby se náhled roztáhl do plné velikosti).

Reklamy zatím jsou ve fázi veřejné bety, a k účasti na jejich testování se lze přihlásit přes tento formulář.