Google rozšiřuje Search Plus Your World na uživatele Gmailu

Hned dvě novinky ve vyhledávání přinesl svým uživatelům během včerejška Google. Předně, společnost zprovoznila uživatelům Gmailu funkci Search Plus Your World, speciální podobu výsledků vyhledávání na doméně Google.com, která obsahuje personalizované výsledky. Dříve byla tato funkce aktivní pouze pro uživatele Google+, nyní uvidí výsledky přizpůsobené na míru obsahu svého Gmailu i uživatelé, kteří se do sociální sítě zatím nezaregistrovali.

Google nicméně alespoň SPYW využívá jako reklamu na Google+, když uživatele Gmailu přímo na stránce výsledků vyzývá k tomu, aby se do Google+ přihlásili. To odpovídá strategii společnosti, která stojí na unifikaci všech jejích služeb kolem sociální kostry získané právě členstvím uživatelů na její sociální síti.

Jakkoli tento plán má svou logiku a přináší uživatelům své výhody (viz například druhou představenou novinku dále), objevila se v něm nyní závažná trhlina. Tou je informace deníku Guardian, že Google bude možná dnes evropskými úřady vyzván, aby opět rozdělil sjednocené podmínky ochrany soukromí uživatelů. To by mimo jiné vystavilo stopku také integračním snahám v rámci jeho služeb, které při oddělených uživatelských účtech pro různé služby nebude možné realizovat v plné šíři.

Výsledky z Gmailu a Google Drive ve vyhledávání Googlu

Druhou novinkou pak je rozšíření testu, který Google provádí mezi dobrovolníky z řad uživatelů svých služeb. Těm během prázdnin umožnil, aby přímo z vyhledávače Google hledali i ve svém Gmailu, tedy v uložených e-mailech a v adresáři kontaktů. Na základě pozitivní zpětné vazby od těch, kdo se do testu zapojili, a podle jejich komentářů a přání, Google stejnou možnost nyní přináší i pro uživatele Google Drive. Stejně jako v výsledky z Gmailu uvidí dobrovolníci, kteří si funkci aktivují, i výsledky ze svého cloudového úložiště.