Hashtagy jsou na sociálních sítích stále populárnější. Jako zatím poslední je v červnu spustil největší Facebook, své si k nim ale pravidelně říkají i další velcí hráči.
Tím posledním, kdo do debaty přispěl, byl vyhledávač od Googlu. Ten od středečního večera podporuje hashtagy ve vyhledávání, prozatím ale jen na amerických doménách google.com a google.ca. Bangladéšský programátor Zaheed Sabur informace o novince zveřejnil na svém Google+ profilu.
Při vyhledávání hashtagu se na pravé straně vedle výsledků zobrazí příspěvky z Google+, které danému hashtagu odpovídají. Kliknutí na některý z těchto příspěvků uživatele zavede na sociální síť Googlu, kde bude moci procházet i další příspěvky se stejným hashtagem.
Ve vyhledávání se budou zobrazovat jen ty příspěvky, k jejichž viditelnosti má uživatel oprávnění. Ať už na základě jejich veřejné viditelnosti, nebo proto, že uživatel patří do publika, pro které autor svůj příspěvek zpřístupnil.
To, že vyhledávání hashtagů v Googlu je omezeno na sociální síť Google+, bude uživatelsky největší slabinou této novinky. Těch uživatelů, kteří sociální síť Googlu preferují před Facebookem i Twitterem, totiž není mnoho.
A když už jsme u těch hashtagů, přidáváme jako bonus povedenou infografiku od společnosti Gremln, zaměřené na nástroje pro správu sociálních médií. Jak se vyhnout při používání hashtagů těm vůbec největším chybám?