Google Buzz: socializovaný Gmail

Co je Google Buzz?

Nejlepší představu si uděláte z demo videa:

Google Buzz není úplně samostatným produktem – jedná se vlastně o featuru pro Gmail a rozšíření Google Profile, které usnadňuje sdílení. Sdílení statusů, fotek, odkazů, multimédií. Sdílet obsah můžete buď veřejně (kdokoliv ho uvidí přes váš Google Profile), nebo privátně různým skupinám kontaktů z Gmailu. Podobně jako na Twitteru můžete i přes Google Buzz „followovat“ (sledovat) ostatní uživatele, komentovat, přidávat k postům „recommendation“ (kvalitativní doporučení) a sledovat co právě dělají vaši přátelé – to vše i rovnou v rámci klasických konverzací v Gmailu. Sdílení obsahu můžete také automatizovat (sdílení přes Google Reader, Google Picassu, Twitter..).

Na mobilu se pak můžete „checknout“ u místa podobně jako u Foursquare a přidat k místu komentář (opět podobně jako u Foursquare, nebo na Yelpu).

Google nezveřeňuje celkový počet uživatelů Gmailu, ale podle comScore ho v prosinci navštívilo 176 milionů unikátů. A to není špatná uživatelská základna pro novou „sociální síť“. Otázka je, proč by ji měli uživatelé vůbec začít používat. Mohlo by se jednat o zajímavý nástroj pro sharování v rámci rodiny, nebo jiné úzké skupiny kontaktů (jistě, to můžete i na Facebooku, otázka je kolik ze 400 milionů uživatelů Facebooku to umí nastavit), nabízí se využití Google Buzzu jako kolaboračního nástroje pro úzké týmy spolupracovníků, na druhou stranu od toho tu měl být Google Wave..

Google Buzz by se měl všem uživatelům Gmailu zobrazit v následujících dnech automaticky. Veřejný „Buzz“ je ve výsledku spojení s uživatelovým Google profilem. Funkční Buzz profil má už nastavený třeba Mashable.

Co myslíte vy? Ujme se „Google’s approach to sharing“?