Gillette na ostří nože: jak představitelé firmy ustáli nevoli na Facebooku se ctí

Správce facebookového profilu firmy Gillette sklízí uznání za to, jak „ustál“ negativní reakce uživatelů. Ty vyvolal v celku nenápadný post, kterým chtěla firma oslavit 110 let od podání svého prvního patentu.

Správce facebookového profilu firmy Gillette sklízí uznání za to, jak „ustál“ negativní reakce uživatelů. Ty vyvolal v celku nenápadný post, kterým chtěla firma oslavit 110 let od podání svého prvního patentu.

Gillette na svém facebookovém profilu v dotčeném příspěvku ze 17. listopadu uživatelům ukázal, jak se za posledních 110 let vyvinuly holicí strojky. Vedle nákresu z patentové přihlášky na strojek z roku 1904 se skví fotka nejnovějšího mnohabřitého holicího strojku s výkyvnou hlavou. Takovou reakci ale asi nečekal.

Gillette01

„Dnes slavíme 110 let výročí od našeho prvního patentu. Strojky se změnily. Naše chuť k inovacím se určitě nezmění,“ píše se v příspěvku. První posměšné a negativní reakce na sebe nenechaly dlouho čekat.

Většina reagujících totiž s tím, jakým směrem se ruční holicí strojky vyvinuly, spokojena není. Uživatelé si stěžují na vysokou cenu dnešních „žiletek“ i na jejich nedostatečnou účinnost. „Ten z roku 1904 funguje lépe,“ píše se například hned v první reakci.

Gillette02

V podobné reakci jeden uživatel tvrdí: „Stále používám tu z roku 1904.“ Právě na tento příspěvek se pak rozhodl správce stránky odpovědět a už z tohoto příspěvku bylo jasné, že má vše pod kontrolou a i přes negativní reakce bere situaci s nadhledem: „Bez ohledu na vaše preference, jsme rádi, že je to Gillette,“ zní odpověď.

V postu se pak objevuje ještě jedna odpověď správce. Tentokrát už méně vtipná a trefná, ovšem stále zcela korektní a nevznětlivá. “Skvělé! To je pro lidi, jejichž zápěstí se neohýbá… lol,” píše uživatel.

Reakce správců dkazuje na názory mužů, kteří jsou z nejnovějšího holicího strojku nadšeni. “Je určen pro ty, kdo touží po tom nejlepším, co lze získat. Podívejte se na to, co o Flexball říkají,” píše zcela v klidu a nekonflitkně správce stránek.

Fanoušci umí vhodnou reakci na kritiku ocenit

Tady se objevuje i první reakce, která uznává kvalitu odpovědí specialisty firmu zastupujícího.

“Obdivuji toho, kdo píše za Gillette odpovědi. V tuto chvíli i přes to, že se nachází v hrozné obranné pozici, zůstávají věrni původnímu sdělení s neutuchajícím pozitivním zabarvením. Netvrdím, že mají pravdu, model z rokou 1904 holí lépe, ale jejich PR oddělení ze situace těží maximum,” dá se volně přeložit ocenění práce správců.

Gillette03

V příspěvku bylo 25. listopadu ráno přes tisíc komentářů a nasbíral přes 6 800 lajků. Samozřejmě zdaleka ne všechny reakce uživatelů jsou nakonec negativní. A výkon správců oceňují blogy po celém světě.

Total
7
Shares
Další články
Přečtěte si více

Konference Firmy v sociálních sítích se letos zaměří na byznys

Druhý ročník konference Firmy v sociálních sítích se koná přesně za dva týdny, ve středu 5. června v Hotelu DAP na Praze 6. Letošní ročník bude primárně zaměřen na byznysový přínos sociálních sítí - na to, jak se dají účinně využít a čeho lze díky nim a promyšlené aktivitě dosáhnout.
Přečtěte si více

Jak by vypadaly změny na Facebooku ve skutečném životě

Parta stojící za YouTube kanálem Extremely Decent vytvořila povedenou parodii spadající do populární kategorie "kdyby Facebook byl skutečný svět...". I když se u nás obvykle na Facebook díváme spíše z marketingového pohledu a pro značnou část změn máme pochopení, otravnost neustálých úprav z pohledu běžného uživatele se v tomto případě povedlo zachytit takřka dokonale.