Gangnam Style překonal na YouTube dvě miliardy zhlédnutí

Gangnam Style, první video na YouTube, které kdy přesáhlo miliardu zhlédnutí, pokořilo i další pomyslnou metu. Přestože už jste na něj nejspíš zapomněli, korejský rapper PSY se svým hitem jako první zdolal i hranici dvou miliard.

Korejský rapper PSY poprvé Gangnam Style zveřejnil 15. července 2012 a do Vánoc stejného roku už měl přes miliardu zhlédnutí. Překonal tak všechny, včetně Justina Biebera, který do té doby měl na miliardu našlápnuto nejlépe s písní Baby.  Náskok, který si tehdy vytvořil, PSY před dvěma dny zúročil v podobě zdolání dalšího milníku – Gangnam Style k poslednímu květnovému dni oficiálně překonal 2 miliardy zhlédnutí.

O něco hůř, stále ještě ale velmi dobře, si vede i druhý autorův hit, Gentleman. Ten na YouTube již přesáhl 690 milionů zhlédnutí. Pro srovnání, Justin Bieber a jeho  píseň Baby z roku 2010 nedávno překonala miliardu a nyní má 1,04 miliardy zhlédnutí.

PSY virální úspěch svého Gangnam Style také dokázal náležitě využít. Když vynecháme stranou fakt, že ho píseň zviditelnila po celém světě a po jejím vydání dříve lokální korejský hudebník mnohokrát koncertoval ve Spojených státech i jinde, kde ho předtím nikdo neznal, dokázal vše zúročit i přímo na sociálních médiích. Na Facebooku má nyní na 12 milionů fanoušků, na YouTube 7 milionů subscriberů a na Twitteru 3,6 milionu followerů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Video: Jak vznikl Reddit? Krátký dokument se zakladateli v hlavní roli

Když byl v prvním ročníku na vysoké škole dotázán profesorem, proč studuje, odpověděl jeden ze zakladatelů populárního sociálního webu Reddit Alexis Ohanian, že by chtěl zařídit, aby svět stál méně za prd ("to make the world suck less"). Nakonec se mu to s Redditem podařilo, i když cesta byla poněkud nepřímá. Víc o tom, jak Reddit vznikl a kdo jsou jeho zakladatelé, se můžete dozvědět v krátkém dokumentu.
Přečtěte si více

Jak StuNoMe vychovává mladé social media marketéry pro české značky

Persil, Exim Tours, Hypoteční banka, kino Světozor nebo třeba klinika Asklepion nechaly studenty @stunome, neboli oboru Studia nových médií, zapracovat na jejich strategii pro sociální média v čele s Facebookem. Studenti analyzovali stav oproti konkurenci, navrhli vhodný způsob komunikace s fanoušky a načrtli obsah pro úspěšné působení značek v sociálních médiích. Co z toho vzešlo?