Foursquare začal po check-inu zobrazovat reklamu

Dokáže Foursquare vydělat peníze, nebo nedokáže? Nad tím si už roky lámou hlavu nejen lidé přímo ze společnosti, ale i média.

Poslední rok vývoje aplikace svědčí o tom, že to vedení firmy rozhodně chce alespoň zkusit. Během této doby zavedl Foursquare několik nových placených služeb, například zvýhodňování příspěvků. Na přelomu června a července k nim navíc přibyl úplně nový reklamní formát. Reklama se zobrazuje uživatelům poté, co se checknou na relevantním místě.

Prvními partnery se podle AdAge stal rum Captain Morgan a maloobchodní řetězec s hračkami Toys R Us. Captain Morgan zobrazuje své reklamy lidem, kteří se přihlásili v baru, restauraci nebo klubu. Obrázkem dobře známého „kubíčka“ je láká na kapitána s kolou.

Toys R Us zvolilo trochu jiný model, populární slevové kupóny. Ty zobrazuje uživatelům, kteří se přihlásí na místech často navštěvovaných celou rodinou, jako jsou parky či bazény. Zde uživatelům po checkinu nabídne časově omezený kupón s 20 procentní slevou na zboží. Business Insider navíc tvrdí, že reklamu zobrazuje i u check-inů v místech poblíž kamenné pobočky Toys R Us.

Novou reklamu inzerenti platí modelem CPA, Cost per Action. Platí pouze tehdy, pokud uživatel na reklamu klikne pro víc informací nebo si ji uloží k pozdějšímu použití. Nová reklama má rozhodně velký potenciál. Při dobře promyšleném cílení totiž může být pro své publikum velmi relevantní.