Foursquare spustil samoobslužný reklamní systém

Pravděpodobně ho znáte. Foursquare je mobilní aplikace, která jako jedna z prvních (ne-li úplně první) přišla s konceptem tzv. online check-inů. Uživatelé jednoduše vytvoří tzv. venues, online stránky v rámci služby vážící se ke skutečným místům. Když tato místa navštíví, mohou pomocí check-inu zaznamenat, že na nich byli.

Foursquare začínal před lety (v roce 2009) jako jednoduchá soutěžní hra, založená na těchto check-inech. Kdo nasbírá nejvíc bodů? A kdo byl na více místech? Velmi rychle se ale stal populárním a nabral miliony uživatelů. Díky tomu a také dalším a dalším vlnám investic ze strany venture kapitálu bylo časem jasné, že bude třeba hru doplnit o způsob, jak vydělávat, a finanční i časové investice zúročit.

Na svých reklamních produktech pracuje Foursquare něco přes rok, a za tu dobu se podoba služby dost změnila. Nejen kvůli samotným reklamám, ale také proto, že Foursquare měnil samotnou aplikaci, aby možným monetizačním snahám vyšla její podoba vstříc. Cílem bylo vytvořit ideální prostředí pro implementaci efektivní nativní reklamy, která by nepůsobila rušivě.

Jakýmsi pomyslným vrcholem těchto snah je zavedení samoobslužného reklamního systému, ke kterému služba přistoupila tento týden. Prozatím jde sice o uzavřené testování, do něhož je možné se přihlásit zde, potenciál je ale značný.

Samoobslužná reklama se bude týkat objevování nových míst přes funkci Explore. Obchodníci, kteří stojí o přilákání nových zákazníků, se zde za peníze budou moci zviditelnit. Model, který Foursquare zvolil, je ale velmi zajímavý. Slibuje totiž, že obchodník zaplatí jen tehdy, pokud jej uživatel skutečně navštíví.

Samoobslužné reklamy v rychlém sledu navazují na nové check-in reklamy, které Foursquare představil minulý týden. Kromě toho se také již delší dobu spekuluje i o tom, že by služba mohla začít prodávat data o check-inech svých uživatelů.

Prostě to vypadá, že to Foursquare myslí se svojí budoucností opravdu vážně. Minimálně po finanční stránce.