Foursquare spouští statusy od obchodníků a míří do Bingu

Local Updates, v zásadě klasické statusy a příspěvky, jsou v podání Foursquare mezi sociálními sítěmi naprostou novinkou. Pokud jde o obsah, jedná se o běžný příspěvek, který může obsahovat slevu nebo nějakou akci, text a až tři obrázky. Zobrazují se uživatelům ve feedu nových příspěvků a také jsou indexovány Googlem, nejsou na ně ale vázány žádné notifikace.

To všechno je běžné, mnohem zajímavější ale je způsob, jak Foursquare vytipovává uživatele, kterým se budou zobrazovat. Základem je, aby šlo o uživatele, kterému se líbí stránka obchodníka na Foursquare, nebo alespoň takového, který se v minulosti u obchodníka několikrát checkoval. Z těchto uživatelů pak vybere ty, kteří se právě nachází ve stejném městě jako obchodník (v případě opravdu velkého města alespoň poblíž), dále je prozkoumá z hlediska dalších vlastností a těm, které nevyloučí, poté update zobrazí ve streamu novinek od přátel.

Prostor pro nové příjmy

Právě lokálnost těchto příspěvků je originálním prvkem a k Foursquaru, který se profiluje jako sociální síť zaměřená na geolokaci, se velmi dobře hodí. Služba si navíc představením tohoto typu příspěvků otevírá prostor k novým typům reklamy, která by kupříkladu mohla statusy zobrazovat i lidem, kteří zatím zákazníky obchodníka nejsou. Tím by si Foursquare vytvořil nový zdroj příjmů, který nepochybně potřebuje.

Po prvním check-inu u obchodníka se uživatelům vždy zobrazí několik statusů z poslední doby, které se chovají jako příspěvky od přátel a je možné je likovat a komentovat. Kromě představení lokálních statusů Foursquare také kompletně přepracoval rozhraní pro obchodníky, kde jsou nové funkce pro správu jejich lokací a pro lepší měření efektivity. Foursquare v současnosti využívá asi milion obchodníků a kolem 20 milionů uživatelů.

Check-iny pomůžou při hledání

Od doby, kdy Bing v květnu představil svou novou sociální podobu, se jedná o vůbec první její update. Integrace Foursquare umožní v případech, kdy hledá uživatel nějaké místo, objevovat lidi, kteří o tomto místě dle jejich aktivity veřejně dohledatelné na Foursquare mají povědomí. Tipy, které Bing zobrazí, jsou závislé kromě hledaného místa ještě na aktuální lokaci uživatele.

Ačkoliv Bing již v sociálním baru zobrazoval Twitter, Facebook nebo blogy, Foursquare je první integrovaná síť, která se přímo zaměřuje na geolokaci. Bohužel pro české fanoušky Bingu novinka bude prozatím dostupná jen v USA, v ostatních částech světa si na ni uživatelé budou zatím muset počkat.

Foursquare ve vyhledávání Bingu

Pro Bing představuje integrace jedné oblíbené sociální sítě navíc, tentokrát s lokálním zaměřením, další drobný krůček za vytvořením propracovaného sociálního vyhledávače. Protože vyhledávání Bingu není zrovna proslavené dokonalostí svých algoritmů (obzvlášť u nás) a Microsoft může v tomto ohledu Googlu s desetiletým náskokem konkurovat jen těžko, je směřování k sociálnímu vyhledávání pro Bing logickým krokem. Není totiž nepředstavitelná situace, kdy na trhu budou souběžně existovat algoritmický a sociální vyhledávač a uživatelé budou pro různé kontexty vyhledávání využívat oba dva.

Via VBTC