Foursquare se otevírá aplikacím, těšte se na nové možnosti

Nová funkce Connected Apps, kterou Foursquare představil minulý týden, celou službu otevírá aplikacím externích vývojářů a znatelně zvyšuje její potenciál. Pokud jde o uživatele, posiluje důraz na check-in a přinese jim spoustu s “checkováním” spojených funkcí.

V mediální smršti, která se během prvního dne Google I/O strhla kolem událostí na této konferenci, oznámení Foursquaru trochu zaniklo. Protože jde ale o velmi zajímavou novinku jak pro developery, tak pro uživatele, jednoznačně stojí za to se k ní vrátit a říct si, o co přesně se jedná.

Connected Apps budou znamenat hlubší propojení s Foursquarem pro ty webové a mobilní aplikace, které o takové propojení budou mít zájem. Prvků je několik, tím nejhlavnějším je možnost zobrazovat uživatelům data, která se váží k místu aktuálního check-inu. Další nové funkce budou lépe organizovat propojení obsahu mezi externími aplikacemi a Foursquarem, s více vzájemnými odkazy, aby se uživatelé mohli snadno mezi různými aplikacemi pohybovat.

Průběh push notifikací mezi Foursquarem a externími aplikacemi

Pokud jde o první novinku, tedy možnost servírovat uživatelům data na stránce po check-inu, bude vše probíhat přes push notifikace skrze API. Ve chvíli, kdy se uživatel checkne na nějaké místo, Foursquare odešle notifikaci s údajem o tomto místě serverům všech aplikací, které si uživatel propojil se svým Foursquare účtem. Ty budou mít možnost vrátit odpověď o délce až 200 znaků s přiloženým URL a contentID. V případě, že uživatel má nainstalovanou také mobilní verzi dané aplikace, přesměruje jej Foursquare pomocí contentID v rámci stránky následující po samotném check-inu na korespondující obsah v této aplikaci. Pokud ne, zobrazí mu v této stránce přes embed obsah zaslané URL.

Jinými slovy, aplikace dostanou možnost reagovat na to, kde se uživatel checkuje, a zasílat mu v návaznosti na to svůj vlastní obsah. Pokud zrovna vchází do baru, může mu od specializované aplikace přijít seznam drinků, které zde chutnaly jeho přátelům. Pokud právě usednul ke stolu v restauraci, přijde mu žebříček nejoblíbenějších jídel. Na fotbalovém utkání mu může přijít například historie vzájemných zápasů právě hrajících týmů, ligový žebříček nebo zajímavé perličky o stadionu.

Stane se Foursquare geolokačním Facebookem?

Další funkce pak ve svém souhrnu posilují možnosti objevování nových aplikací přímo v rámci Foursquare. Ve chvíli, kdy uživatel využije jakoukoli externí aplikaci, zobrazí se informace o tom i s odkazem na danou aplikaci jeho přátel ve streamu. Aplikace, které tuto možnost využijí, budou moci uživatelům umožnit registraci přímo přes Foursquare, podobným způsobem, jakým funguje registrace přes Facebook. Tím se pro uživatele nároky pro přidání nové aplikace sníží na absolutní minimum. Navíc ve chvíli, kdy bude uživatel přes Foursquare sdílet aktivitu pocházející z jiné aplikace, budou tyto příspěvky obsahovat odkazy na původní aplikaci.

Stejně jako se Facebook ustavuje jako centrum sociálně orientovaného webu, pomáhají nové změny z Foursquare vytvářet centrum webu postaveného kolem lokace a jejího sdílení. Pokud se společnosti skutečně podaří takto vyprofilovat a vytvoří kolem sdílení lokace podobnou platformu, jakou má Facebook kolem sociálních vztahů, čeká ji velmi nadějná budoucnost.

Via 4sq, TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co o komunikaci na Facebooku říká 10 příspěvků s nejvíce Like

Společnost Track Social se podívala na příspěvky více než 10 tisíc značek a sestavila žebříček deseti příspěvků, které v červenci od uživatelů dostaly nejvíce Like. Odkazy na olympiádu byste mezi nimi hledali marně, potvrdilo se ale několik úspěšných strategií. Například že obrázek je základ, bez emocí to nejde a rozhodně byste se neměli bát si fanouškům o Like říct.
Přečtěte si více

Co se nepovedlo: Bieber se ukázal v kampani Calvin Klein… Tedy ne tak úplně

Ani s výběrem těch nejoblíbenějších opinion leaderů, značkou se zástupy fanoušků a finančními možnostmi v řádech milionů se vždycky všechno nepovede. Sociální sítě jsou totiž plné lidí, kteří čekají na to, až nějaký brand šlápne vedle a oni na něm dokážou svou pohotovou vtipnost. Důkazem je aktuální kampaň Calvin Klein. Zvrtla se v internetový hon na to, co Justin Bieber ve skutečnosti schovává… ve spodním prádle.
Přečtěte si více

Neporušuje náhodou vaše fotka pravidla Facebooku? Naše asi ano

Tohle měl být původně článek pranýřující facebookové hříšníky, kteří mají navzdory nedávné změně pravidel na své stránce cover photo obsahující více než 20 procent textu. Kdyby nebylo dvou věcí. Tou první byl pohled na naši vlastní facebookovou stránku, tou druhou absolutní nemožnost dopátrat se podrobností a použitelného nástroje na měření.
Přečtěte si více

Evernote Devcup: Když vás vývojáři a uživatelé milují

Věděli jste, že Evernote dělá svojí vlastní konferenci? A že je vážně docela veliká? Na konci srpna proběhla v San Franciscu již druhá Evernote Trunk Conference, jejíž součástí bylo i vyhlášení nejlepších aplikací využívajících Evernote API. Jaké nápady zaujaly nejvíce a jaké to je, když se kolem jediné aplikace točí celá konference?