Foursquare má 3 miliardy check-inů, investici ale shání marně

 

Foursquare sice nadále roste průměrným tempem 6,2 milionu denně, ani to ale investorům nestačí. Služba začala generovat příjmy teprve letos v létě, kdy představila funkci Promoted Updates. Od té doby vydělala zhruba 2 miliony dolarů. Při ocenění kolem 700 až 800 milionů dolarů, kterého by Foursquare v další vlně investic rád dosáhl, aby své investice zúročili předchozí vkladatelé, ale investora shání poněkud neohrabaně.

Poslední investice proběhla v roce 2011 ve výši 50 milionů dolarů při tržním ocenění na 600 milionů. Od té doby pak došlo k jednomu velkému přesunu akcií v hodnotě 30 milionů, který tržní cenu celé společnosti stanovil na 760 milionů. A při řádově stejném ocenění by nyní vedení chtělo od investorů další prostředky.

Důvodem, proč se investoři nehrnou, může být přetrvávající vnímání Foursquaru jako sociální sítě. Při takovém pojetí si totiž společnost ve srovnání s jinými nevede příliš dobře – Facebook měl v jejím věku roční příjmy 153 milionů a Twitter 43 milionů. Snad i proto se Dennis Crowley, šéf a zakladatel služby, snaží změnit vnímání Foursquaru ze sociální sítě na datovou platformu.

Ať už to s investory dopadne jakkoliv, Foursquare rozhodně nechce být nevděčný vůči svým uživatelům. Na oslavu třetí miliardy pro ně plánuje během zítřka představit v panelu Explore zajímavé speciální nabídky. Společnost navíc průběžně inovuje a letos už představila novou podobu aplikace, umožnila komunikaci mezi uživateli a obchodníky a otevřela se vývojářům.

Via ST, BI