Foursquare do roka přizná finanční porážku, tvrdí analýza

I v Česku stále populárnější geolokační síti Foursquare se stále nedaří vydělávat. Podle aktuální zprávy PrivCo by proto právě letos mohla dojít investorům trpělivost a ve hře pak bude zejména prodej firmy pod cenou, tedy za méně peněz, než kolik dosud od investorů získala.

Zpráva PrivCo uvádí, že za minulý rok vydělal Foursquare jen dva miliony dolarů a nedaří se mu plnit cíle investorů ani své vlastní cíle “čtvrtletí za čtvrtletím”. Sociální síť se již delší dobu marně snaží získat další investice a podle všeho se nezdá, že by na tom investoři chtěli něco změnit. Přitom ještě před vstupem Facebooku na burzu byl Foursquare oceňován na 760 milionů dolarů, přestože později se jeho cena výrazně propadla.

Investoři dosud do Foursquare vložili 71,3 milionu dolarů a PrivCo očekává, že cenovka při letošním potenciálním prodej nedosáhne ani výše 50 milionů. Přehnaná valuace podle zprávy také mohla v minulosti odradit potenciální velké partnery, například Facebook, který nakonec koupil konkurenční tým služby Gowalla. Za další signál značící problémy uvnitř Foursquare označuje také loňský odchod některých významných lidí, kterými byl zejména spoluzakladatel Naveen Selvadurai, šéf obchodu Tristan Walker a Morgan Missen, hlavní lovec talentů.

Foursquare ale zatím flintu do žita nehází, momentálně se může pochlubit 20 miliony uživatelů a pěti miliony check-inů každý den. Teprve nedávno překonal také hranici tří miliard check-inů. V poslední době svou platformu otevřel aplikacím a více se zaměřil na obchodníky, pro které by služba měla být časem zpoplatněna. Není ale jasné, kdy a jak k tomu dojde. Analytici PrivCo jsou podle médií známí svými negativními zprávami z minulosti zaměřenými například na Groupon či Facebook, řada jejich předpovědí se nicméně naplnila.

Via BI, ST

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook vymaže vaše ošklivé vzpomínky, když budete chtít

Možná jste ji sami využili, možná jen soukromě vzpomínáte, nebo vás překvapuje, co je pro jiné uživatele tak zásadní, že to musí sdílet. A to opakovaně, i po letech. Od března na Facebooku kraluje funkce „memories“. Sociální síť ji spustila s tím, že s ní má být celkem pěkná zábava. Teď ji raději umožňuje tak trochu omezit.
Přečtěte si více

Facebook chce získat víc peněz českých inzerentů, jde proti televizi

Především vůči televizním stanicím a mediálním agenturám se na společné tiskové konferenci vymezili zástupci Facebooku a české společnosti Business Factory. Ta je mezinárodně úspěšným reklamním partnerem Facebooku, jako jedna z deseti firem na světě úspěšně prošla programem Facebook Accelerator a po domovském Brně, Dubaji či Sao Paulu nově otevírá pobočku také v Praze. Právě skrze ni by měla zavařit obchodníkům z Novy či Primy.
Přečtěte si více

Rdio versus Deezer. Kterou službu vybrat?

Je to neuvěřitelné, ale už i v České republice dochází k souboji streamovacích služeb. Něco, co bylo nedávno naprosto nepředstavitelné. Na trh v minulých dnech dorazila služba Rdio a naši dvorní terénní výzkumnici Elišku Vyhnánkovou samozřejmě velmi zajímalo, jestli zůstat u předplatného Deezeru, nebo vzít kramle ke konkurenci. Jdeme srovnávat!