Foursquare do roka přizná finanční porážku, tvrdí analýza

I v Česku stále populárnější geolokační síti Foursquare se stále nedaří vydělávat. Podle aktuální zprávy PrivCo by proto právě letos mohla dojít investorům trpělivost a ve hře pak bude zejména prodej firmy pod cenou, tedy za méně peněz, než kolik dosud od investorů získala.

Zpráva PrivCo uvádí, že za minulý rok vydělal Foursquare jen dva miliony dolarů a nedaří se mu plnit cíle investorů ani své vlastní cíle “čtvrtletí za čtvrtletím”. Sociální síť se již delší dobu marně snaží získat další investice a podle všeho se nezdá, že by na tom investoři chtěli něco změnit. Přitom ještě před vstupem Facebooku na burzu byl Foursquare oceňován na 760 milionů dolarů, přestože později se jeho cena výrazně propadla.

Investoři dosud do Foursquare vložili 71,3 milionu dolarů a PrivCo očekává, že cenovka při letošním potenciálním prodej nedosáhne ani výše 50 milionů. Přehnaná valuace podle zprávy také mohla v minulosti odradit potenciální velké partnery, například Facebook, který nakonec koupil konkurenční tým služby Gowalla. Za další signál značící problémy uvnitř Foursquare označuje také loňský odchod některých významných lidí, kterými byl zejména spoluzakladatel Naveen Selvadurai, šéf obchodu Tristan Walker a Morgan Missen, hlavní lovec talentů.

Foursquare ale zatím flintu do žita nehází, momentálně se může pochlubit 20 miliony uživatelů a pěti miliony check-inů každý den. Teprve nedávno překonal také hranici tří miliard check-inů. V poslední době svou platformu otevřel aplikacím a více se zaměřil na obchodníky, pro které by služba měla být časem zpoplatněna. Není ale jasné, kdy a jak k tomu dojde. Analytici PrivCo jsou podle médií známí svými negativními zprávami z minulosti zaměřenými například na Groupon či Facebook, řada jejich předpovědí se nicméně naplnila.

Via BI, ST

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Čínský Twitter Sina Weibo lámal s novým rokem sociální rekordy

Čínská obdoba Twitteru jménem Sina Weibo má oproti tomu americkému jednu zásadní výhodu. Jeho uživatelé totiž slaví konec starého a začátek nového roku hned u dvou kalendářů, což znamená dvojnásobný počet příležitostí k rekordům. A nový rekord, který snadno snese srovnání i s globální konkurencí, samozřejmě padl i tentokrát.