Foursquare chce poskytovat data o check-inech pro cílení reklamy

Foursquare má za několik let svého fungování informace o pohybu asi 30 milionů lidí v podobě 3,5 miliardy check-inů. Nyní chce na základě těchto dat pomoci s cílením reklamy i mimo svou aplikaci a zajistit si tak tolik potřebné vlastní příjmy.

Foursquare je v úzkých, a to stejným způsobem, jako před ním další sociální sítě, Facebook a Twitter. Oproti svým konkurentům má ale jednu nevýhodu. Facebook už prokázal, že vydělávat umí, a svoje investory tak prozatím uklidnil, Twitter na tom pilně pracuje a dosavadní úspěchy napovídají, že i jeho potenciál je skutečný. Zato Foursquare měl první příjmy minulý rok a to pouze ve výši dvou milionů dolarů, zanedbatelné oproti tomu, kolik do společnosti vložili její investoři.

Služba nyní musí pod vedením svého šéfa Dennise Crowleyho přijít na to, jak vydělat peníze, což je její úkol od investorů, a zároveň neodradit své uživatele. Pokud by se to Foursquaru nepovedlo, čeká ho dříve či později nevyhnutelně smrt. Prozatím totiž služba žije právě z peněz od lidí zvenku, ze kterých jsou stále placeny její každodenní výdaje. Posledními penězi od investorů se stalo minulý týden získaných 41 milionů dolarů, dodejme ovšem, že nešlo o klasický prodej podílů (akcií), ale o půjčku. Zčásti obyčejnou dlouhodobého charakteru, zčásti přeměnitelnou na akcie Foursquaru v případě, že se k tomu věřitelé rozhodnou.

Je ovšem nepředstavitelné, že by Foursquare chtěli investoři i nadále takto financovat, pokud svůj potenciál neprokáže v praxi. V takovém případě by časem odpadli i ti nejvěrnější, kteří za Crowleym prozatím i přes všemožné mediální pochybnosti stojí, a Foursquaru by nezbylo než zavřít krám.

Data z Foursquare možná brzy ovlivní i reklamu mimo aplikaci

Prozatím poslední snahou, jak si zajistit vlastní příjmy pro dlouhodobé fungování, se podle serveru AdAge má stát program, v jehož rámci by startup svá data poskytoval externím platformám pro cílení reklamy. Jak přesně by takový systém fungoval zdroje neříkají, naopak podle nich je teprve ve stádiu příprav a ještě není hotový. Foursquare jej již i přesto společnostem z oblasti digitálního marketingu předběžně představuje a nabízí.

Vyjádření startupu k tomuto úniku informací vyznívá v tom směru, že by nástroj měl brát ohledy na ochranu soukromí uživatelů. Jinými slovy, pokud Foursquare tuto část prohlášení skutečně dodrží, mohli bychom se buď dočkat podobného modelu, jaký funguje pro Custom Audiences a jim příbuzné produkty na Facebooku, kdy žádná data nemění svého držitele v nešifrované podobě, nebo bude Foursquare pro cílení poskytovat pouze obecné anonymizované statistiky o geolokačních návycích uživatelů.

V současnosti Foursquare vydělává pomocí tzv. specials, akcích, které mohou obchodníci nabízet uživatelům, a sponzorovaných pozicích ve vyhledávání. Jak ale vyplývá z loňských příjmů, ani jeden z těchto produktů nepůsobí, že by na něm společnost do budoucna mohla postavit své hospodaření.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

YouTube Style! Dva dny, 16 milionů zhlédnutí a virální orgie

Spousta internetových celebrit, desítky populárních memů, přes dvacet skrytých easter eggů a vzpomínka na virální rok 2012 jak se patří. Jestli milujete portál YouTube a jeho svébytnou a mnohdy překvapivou kulturu, teď ho budete milovat ještě o kus víc. Všem nám totiž nadělil příjemný vánoční dárek v podobě Rewind YouTube Style 2012. Usaďte se, osobnosti jako PSY, Felicia Day, Annoying Orange nebo "ten kluk z Shit Girls Say" právě přicházejí...
Přečtěte si více

Studie: Reklamu v sociálních médiích čeká zlatá éra

Sociální média mají svou budoucnost teprve před sebou, alespoň pokud jde o příjmy z reklamy. Podle studie od BI Intelligence se jen v USA útrata za reklamu přes ně do roku 2017 zvýší na 11 miliard dolarů. Sociální média navíc mají proti některým svým konkurentům tu výhodu, že již úspěšně započala s orientací na mobilní prostředí, kam se stěhují i uživatelé.