Foursquare bude uživatelům dávat doporučení i bez check-inů

Zapnuté rozeznávání polohy bude službě Foursquare nově stačit k tomu, aby uživatelům dávala lokální doporučení. Tipy založené na tom, kde se uživatel právě nachází, budou nezávislé na check-inech.

Novinka, která prozatím přichází pouze pro malou část testovacích uživatelů na Androidu, je podobná starší funkci Radar. Tu Foursquare v roce 2011 nabízel po jistou dobu uživatelům iOS. Radar se ovšem příliš neujal. Proto není divu, že šéf společnosti Dennis Crowley měl potřebu vysvětlit, jaký je mezi oběma službami rozdíl.

Především se podle něj jedná o lepší načasování. Radar prý přišel příliš brzy, v době, kdy pro jeho úspěch nebyly dostatečné podmínky. Telefony měly příliš slabé baterie, geolokační technologie byla příliš nepřesná a Foursquare ještě od svých uživatelů neměl dostatek lokálních dat.

Novinka bude uživatelům aplikace pro Android posílat notifikace založené čistě na tom, kde se právě nachází. Ačkoliv budou notifikace obsahovat i reklamu ve formě placených doporučení od obchodníků, Crowley slibuje, že této reklamy nebude příliš. Zbytek notifikací bude založen hlavně na zkušenostech ostatních uživatelů. Například když přijdete do nové kavárny, aplikace vás upozorní, jakou kávu či pamlsek v ní lidé nejlépe hodnotí.

Novinku prozatím včera získalo jen 2000 prvních uživatelů Androidí aplikace, kterým ji společnost aktivovala s pomocí nových developerských testovacích nástrojů představených na konferenci I/O letos v květnu. Další uživatelé Androidu budou postupně následovat. Po nich, ve výhledu několika měsíců, by novinka měla dorazit i na iOS.

Nové notifikace dávají tušit, že Foursquare chce svou budoucnost od check-inů definitivně oddělit. Pro uživatele tak pravděpodobně zůstanou jen jednou z mnoha možností, jak jeho aplikaci používat.