Foursquare bude uživatelům dávat doporučení i bez check-inů

Geolokační Foursquare již do budoucna nechce být spojován s check-iny tak úzce, jako doposud. Nově bude svým uživatelům dávat lokální doporučení čistě na základě jejich polohy, bez toho, aby se museli checkovat.

Zapnuté rozeznávání polohy bude službě Foursquare nově stačit k tomu, aby uživatelům dávala lokální doporučení. Tipy založené na tom, kde se uživatel právě nachází, budou nezávislé na check-inech.

Novinka, která prozatím přichází pouze pro malou část testovacích uživatelů na Androidu, je podobná starší funkci Radar. Tu Foursquare v roce 2011 nabízel po jistou dobu uživatelům iOS. Radar se ovšem příliš neujal. Proto není divu, že šéf společnosti Dennis Crowley měl potřebu vysvětlit, jaký je mezi oběma službami rozdíl.

Především se podle něj jedná o lepší načasování. Radar prý přišel příliš brzy, v době, kdy pro jeho úspěch nebyly dostatečné podmínky. Telefony měly příliš slabé baterie, geolokační technologie byla příliš nepřesná a Foursquare ještě od svých uživatelů neměl dostatek lokálních dat.

Novinka bude uživatelům aplikace pro Android posílat notifikace založené čistě na tom, kde se právě nachází. Ačkoliv budou notifikace obsahovat i reklamu ve formě placených doporučení od obchodníků, Crowley slibuje, že této reklamy nebude příliš. Zbytek notifikací bude založen hlavně na zkušenostech ostatních uživatelů. Například když přijdete do nové kavárny, aplikace vás upozorní, jakou kávu či pamlsek v ní lidé nejlépe hodnotí.

Novinku prozatím včera získalo jen 2000 prvních uživatelů Androidí aplikace, kterým ji společnost aktivovala s pomocí nových developerských testovacích nástrojů představených na konferenci I/O letos v květnu. Další uživatelé Androidu budou postupně následovat. Po nich, ve výhledu několika měsíců, by novinka měla dorazit i na iOS.

Nové notifikace dávají tušit, že Foursquare chce svou budoucnost od check-inů definitivně oddělit. Pro uživatele tak pravděpodobně zůstanou jen jednou z mnoha možností, jak jeho aplikaci používat.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Reklamy na PornHub a trocha politiky

PornHub vyhlásil soutěž o novou reklamu, která by mohla proběhnout i v seriózních reklamních kanálech. A výsledek je samozřejmě boží a šíří se neskutečnou rychlostí. První reakce si vysloužil i prodej Oculus VR Facebooku a pár memů si logicky stále zaslouží situace okolo Ukrajiny a Ruska.