Fotky a videa: Trendy sítí, které nesmíte minout

Počet sdílených fotografií a videí neustále stoupá. Od roku 2013 až na dvojnásobek. Jestli chcete někoho na sociálních sítích zaujmout, musíte si vybrat jednu z těchto forem. Jak se přesně konzumace obsahu na sociálních sítích posouvá a co uživatelé hledají? Vybrali jsme trendy z aktuálního reportu o internetových trendech KPCB.

5,5 milionu fotek denně

Králem fotografií i videí je Snapchat. Minulý rok na něm uživatelé (v USA) sdíleli 3,5 milionu fotografií za den a na platformách Facebooku 2 miliony, přičemž nejvíc v rámci aplikace WhatsApp. U videí je nárůst podobný, v roce 2014 uživatel na Facebooku zhlédnul pouze jedno video za den. Ke konci roku 2015 to už bylo 8 videí a na Snapchatu dokonce 10.

sdílení fotek kpcb

Postupem času se však neměnil jen počet, ale i poptávka po zábavě a obsahu videí. Zatímco na konci 20. století si lidé půjčovali videa a DVD a sledovali různé seriály a filmy, před třemi lety se stalo zábavou sledovat Stories – záznam celého dnu našich přátel či ostatních lidí – kde jinde, než na Snapchatu. Zábava tak přešla do pole „přímého kontaktu“ (tak trochu online).

Od minulého roku se videa přátel a sledovaných posunula ještě trochu výš. Začala totiž doba sledování videí na Periscopu a vysílání živě, tedy Live, na Facebooku. Tyto příspěvky mohou být mnohem delší a lze je sledovat vícekrát. Člověk tedy může být svědkem přímého přenosu nejen kamarádovy oslavy narozenin, ale třeba i autogramiády herců z GoT nebo koncertu své oblíbené kapely z druhého konce světa.

Právě živé přenosy jsou pro rok 2016 zlomové. Spousta diváků sleduje například sportovní utkání přes sociální sítě, jelikož jim nabízejí spoustu dalších nástrojů, které jim umožní intenzivnější zážitek z přenosu.

Tak třeba živé přenosy vysílané přes Twitter. Nejdříve dostanete upozornění o blížícím se zápasu, během nějž můžete následně komunikovat s ostatními diváky, sledovat jejich videa a postřehy ze zápasu a diskutovat s nimi, sledovat komentáře a diskuse profesionálů. Na přenos zápasu nebo jen na jeho určité pasáže se lze podívat zpětně a je možné si přečíst i tweety od fanoušků, které se dají rozdělit na příspěvky poslané přímo ze stadionu, blízkého okolí, nebo na všechny. Sledování zápasu je navíc ve vysokém rozlišení.

2016-internet-trends-report-kpcb76-638

S internetem se často pojí generace Millennials (v ČR spíše známá jako generace Y) a nová generace Z. Ať se to ostatním líbí nebo ne, jsou to generace, které vyrůstaly v době technologického pokroku, s internetem a sociálními sítěmi.

Ostatně, právě pro ně jsou právě sociální sítě a různé aplikace tvořeny. Zpráva KPCB ukazuje, že téměř každý z generace Millennials (18 až 34 let) v USA tráví na Facebooku průměrně přes 16 hodin měsíčně. Druhou nejpoužívanější sítí je Instagram, ke kterému se hlásí přes 60 % lidí z této generace, ale tráví na ní o dost méně času. Kolem 50 % mladých v USA pak používá LinkedIn a Twitter. I když aplikaci Snapchat používá necelých 40 % lidí, jsou na ní po Facebooku nejdéle. V průměru skoro šest hodin měsíčně.

engagement kpcb

Zmíněná americká společnost Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB) vydává reporty mimo jiné o internetových trendech každoročně. Pokud máte dlouhé odpoledne, podívejte se na veškerá data, a to nejen o sociálních sítích.

Diskuze k článku