Firmy už experimentují s videem na Vine a Instagramu. Ideálně na obou

Vine versus Instagram. Bitva, která se rozjela na konci června, kdy Instagram, potažmo Facebook, oznámili, že se populární obrázková síť rozšíří i o videa. Který z dvojice rivalů je ideální? Záleží na potřebách těch, kteří je využívají.

Krátká, zábavná nebo kreativní videa jsou v kurzu. Jejich svět má ale dvojici vládců. Vine a Instagram. Krátký exkurz by měl odhalit hlavní rozdíly mezi oběma projekty. Jsou rozdílné. Musí být. Je to Twitter versus Facebook.

Zásadní výhoda Instagramu je v délce spotu. Narozdíl od Vine totiž umí až patnáctivteřinové kousky. K tomu nabízí v základu třináct filtrů, které, stejně jako u fotek, dokáží s videem udělat divy. Funkce Cinema funguje jako stabilizátor při natáčení a hlavně není nutné zakládat nový účet a budovat novou síť fanoušků a přátel. Navíc už také rozchodil vkládání videí na vlastní stránky blogerů nebo firem. To se hodí především značkám.

Vine už posledním updatem dohnal ztrátu v oblasti stop-motion videí. Uživatelé mohou znovu vydat svá videa a nakopnout tím virální potenciál. Ten se dá zesílit i vypuštěním videa do jednoho z patnácti kanálů. Vychytávka je i v tom, že Vine umožňuje přehrávat videa pořád dokola. Někteří autoři už vymysleli zacyklené příběhy na šest vteřin.

Značky zatím zkouší obě varianty a rozhodnou se pravděpodobně až podle zkušeností s oběma systémy. Rozdíly tu opravdu jsou. Tohle jsou třeba videe Sephory, která tím oslavila patnácté narozeniny.

Vine

Instagram

Wimbledon

Pořadatelé slavného grand slamu používali obě platformy a měli na to systém. Instagramová videa byla do jisté míry oficiálnější, ukazovala jak žije turnaj a jaká je na něm atmosféra. Vine fungoval zas naopak jako šmírácká síť s atmosférou zakázaného ovoce pro záběry ze zákulisí.

Vine

Instagram

Target

Obchod Target na to šel zase jinak a udělal pro každou síť něco jiného. Koncept je stejný, ale forma je jiná. To umožňuje zasáhnout obě komunity. Zatímco na Vine je video z toho, jak se rozpouští nanuk, tak na Instagramu je až výsledká fotka.

Vine

Instagram (Photo)

via ISM

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Tentokrát se nám tu sešel silný výběr. Díru do světa zase jednou udělala slovenská Zaraguza díky chytrému vylepšení Facebooku, další inovativní agentury zase dokázaly neobvykle využít třeba aplikaci Draw Something nebo funkci přeskakování reklamy na YouTube. A nechybí ani kampaně roztomilé, krutopřísné nebo vyloženě morbidní.
Přečtěte si více

Jak je na tom messenger, bude lepší organický dosah nebo a proč nosí Mark pořád jedno tričko: odpovídal sám zakladatel Facebooku

Facebook se podle jeho zakladatele Marka Zuckerbega přizpůsobuje tomu, co po něm lidé chtějí. Messenger ale zůstane a organický reach se nezlepší... Šéf sociální sítě začal pravidelná setkání 'nad dopisy diváků'. A otázky, které dostává, prý mění směr, kterým se web vydává. Jaké bylo jejich první kolo?