Firemní stránky dorazily na Google+. Vy ji snad nemáte?

Je to možná paradoxní, ale celkem pochopitelné, že se velká část lidí dozvěděla o nové možnosti právě z Facebooku. Tedy, jak se to vezme. Ať už byla příčinou nenadálá a možná i zdánlivě podezřelá aktivita nebo něco jiného, řada uživatelů se potýkala s tím, že Facebook jejich statusy s odkazy na čerstvě vytvořené stránky vytrvale odmítal pustit dál. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí, jak ukazují následující screenshoty. Už nyní ale můžeme prozradit, že všechno dobře dopadlo.

Po čase se nicméně všechno objevilo opět na svém místě (což pro některé znamenalo nepříjemnou nutnost promazat opakující se příspěvky), tou dobou už ale na Facebooku stejně nikdo nebyl. Stejně jako se český internet vrhnul na Google+ okamžitě po jeho spuštění, probrali se z letargie opět i ti uživatelé, kteří na sociální síť Googlu po prvotním nadšení zdánlivě zapomněli. Přinejmenším ti, kteří mají nějakou firmu nebo za ni komunikují, což je na českém Google+ skoro každý.

Rychlost, pohodlí, jednoduchost

Pokud jste si náhodou svojí stránku ještě nezaložili, postup je velice jednoduchý. Asi nejsnazší cestou je vydat se na jakoukoliv již existující stránku a v levém dolním rohu kliknout na modré tlačítko „Vytvořte stránku Google+“. Odstartovat můžete třeba ze stránky Těchinternetů, ale stejně dobře poslouží i záplava dalších – Google, The New York Times, Coldplay, H1, Socialbakers… výběr je už nyní prakticky nekonečný.

Všechno se pak odehraje doslova během dvou až tří minut. Výběr kategorie, do které stránka spadá, volba názvu a přiřazení webových stránek (pokud existují)… no a to je vlastně skoro všechno. Hodí se přidat obrázek, vyplnit pár informací o sobě a rozhodit informaci o stránce mezi své kruhy. Před posledním bodem si ji ale raději celou projděte, vše co lze vyplňte a hlavně nachystejte nějaký zajímavý startovní obsah, alespoň jeden nebo dva příspěvky. Šanci co nejlépe zapůsobit na první dojem budete mít jako vždy jen jednu.

Já a moje stránka

Podobně jednoduše funguje také přepínání mezi osobním a firemním profilem. Zde se Google inspiroval Facebookem a celý systém je postaven velmi blízce. U svého profilového obrázku (platí na Domovské stránce a ve složkách Fotky a Hry) můžete přepínat mezi jednotlivými profily s pomocí vyskakovacího menu. Google vás také zpočátku bude celkem výrazně upozorňovat vždy, když se přepnete do firemního profilu, což je zase věc, kde by se mohl něco přiučit Facebook.

Jediný zádrhel jsme zaznamenali při snaze přepnout se mezi profily prostřednictvím horní černé lišty, která ovládá všechny služby Googlu. Není to vůbec možné, přestože informace o fungování ve firemním režimu se do ní promítnou a ovlivní i dostupné možnosti nastavení (čili žádné dostupné nejsou). K dalším službám lze přistupovat normálně, při snaze o přepnutí třeba do Gmailu se nicméně opět objeví upozornění o přítomnosti ve firemním profilu.

Jak jinak než s kruhy

Stránky se zatím nijak neliší od těch testovacích, které některé firmy již mohly využívat delší dobu, a rozhodně se nepřibližují divokým fantaziím kreativců z agentur, jejichž představy o podobě stránek jsme vám představili v nedávném článku Obrazem: Jak by také mohly vypadat firemní profily Google+. V jedné věci se ale trefili, a to je důraz na používání možností kruhů.

Google už volbou přednastavených skupin (Zákazníci, VIP, Členové týmu) dává chytře najevo, k čemu by měla tato funkce ve firemních rukou směřovat. Zacílení určitých příspěvků jen na vybranou skupinu zákazníků, partnerů nebo třeba kolegů umožní proměnit stránku v naprosto univerzální komunikační nástroj, alespoň pokud na to budete mít dostatek trpělivosti. Zapomínat byste ale samozřejmě neměli ani na veřejně přístupné příspěvky, pokud chcete, aby se nově příchozí měli čím prohrabávat.

Celkově mezi prvními dojmy vítězí snad až nebezpečná jednoduchost, s jakou může stránky chrlit doslova každý. Žádné pokročilé funkce v rukou zatím nemáme (vynecháme-li kruhy), to ale zjevně nepotrvá dlouho. Leccos naznačilo už představení Direct Connect, což je možnost přidávat si stránky do kruhů rovnou z výsledků hledání na Googlu. S ohledem na rychlost, jakou Google vylepšení své sociální sítě dosud sypal, není ani tahle novinka ani zdaleka tou poslední.