Finální tečkou večera Engage2016 byl vrtící zadek speakera

Finální tečkou večera Engage2016 byl vrtící zadek speakera

Pokud jste ve čtvrtek nezaregistrovali náš Twitter report z konference Engage2016 a máte volných 5 minut, čtěte a bděte. Posuneme vaše znalosti ze světa social media na vyšší úroveň. Report jsme rozkouskovali do 8 článků, které postupně připravujeme. Každý si tak může vybrat, co ho zajímá.   

12.5.2016 v 9:00, Fórum Karlín, téměř 1 200 marketérů a social média specialistů z téměř 50 zemí světa. Konference #Engage2016 právě začíná a většina návštěvníků zběsile postuje selfíčka, točí selfie videa, spamuje Twitter svými komentáři. Nebo bychom měli napsat: „Téměř 1 200 marketérů a social media specialistů se sešlo, aby strávili celý den přednášek v příjemné atmosféře?“ Ne, atmosféra byla skvělá, přímo dynamická, a nebyl čas se nudit od samého rána až do pozdních hodin.

Celý koncept přednášek byl rozdělen do následujících 8 témat:

  • Úvodní Socialbakers keynotes prezentace Jana Řežába a Roberta Langa. K této části jsme ještě přidali výtah přednášek online magazínu Business Insider a satirického serveru The Onion.
  • Technologie – Reggie Bradford z Oracle a Lawrence Yu z Lenovo.
  • Cestování and HORECA – Gert Wim Ter Haar z KLM a Luca Deplano z Shangri-La Hotels and Resorts.
  • Sport – Dan Mazei z Reebok, Julien Jalouzet z Paris Saint-Germain FC, Paul Moore z Australian Open.
  • Móda – Borja Castresana z Desigual.
  • FMSG – Simon Cowart & Eva Liba z Coca Cola, Dom Smales z agentury Gleam Future, Pavel Turek z RedBull.
  • Entertainment – Olivier Robert-Murphy z Universal Music Group
  • Neziskovky – Veronica McGregor z NASA, kosmonautka Anousheh Ansari z Prodea

Pokud byste do svého vzdělávání chtěli investovat více než 5 minut a přejete si nasát atmosféru celého dne Engage2016, tak se můžete podívat na téměř 12 hodinový záznam.

Začněme tedy úvodní prezentací SocialBakers, kde se Jan Řežáb pokusil stručně shrnout, kam se sociální média historicky posunula a kam se s největší pravděpodobností budou posouvat dál.

V roce 2012 se ve světě sociálních sítí nejvíce řešilo, jak co nejlépe zapojit a propojit fanoušky mezi značkou a sociálním médiem.
V roce 2013 se řešilo, jak se co nejlépe na sociálních sítích o tyto zákazníky postarat.
V roce 2014 bylo největším tématem, jak ideálně sociální kanály a jejich uživatele propojit nejen s marketingovou komunikací, ale také např. s lidskými zdroji či obchodem.
V minulém roce, tedy 2015 bylo hlavním tématem využívání dat na sociálních sítích a to, jak se na základě těchto dat co nejlépe rozhodovat.
V roce 2016 je hlavním tématem, jak k uživatelům a fanouškům dostat firemní sdělení přímo na jejich příspěvkovou zeď, tedy news feed a ubezpečit se, že byly vaše příspěvky vidět.

Jan Rezab - Engage2016-2

Podle Jana už dnes není možné oddělovat sociální sítě od ostatních médií. Sociální sítě jsou trendem propojeným s ostatními mediálními kanály. Zapomeňte také na to, že na sociálních sítích za své fanoušky a zákazníky nebudete platit nebo že si budete myslet, že váš firemní obsah bude natolik lákavý, že se stane virální. NASA s unikátním obsahem je na světě zatím pouze jedna.

Social specialisté by se podle Jana určitě měli v roce 2016 zaměřit na tzv. Instant articles. Google nově také spouští Google posts. Své kampaně začněte zkoušet i přes Live streamovací video systémy jako jsou např. Periscope od Twitter nebo Facebook živé vysílání.

Nově byste také měli vnímat trend, který říká, že si uživatelé sociálních sítí zvykli komunikovat s firmami ne přes příspěvky na oficiální zdi, ale rovnou přes soukromé zprávy. Vy, co si vzpomenete na jednu z nejznámějších pouček pro krizovou komunikaci na sociálních sítích s tzv. hatery a naštvanými zákazníky, víte, že říká: „Slušně a co nejdříve změň kanál komunikace z veřejné zdi na privátní zprávy.“ Dobrá zpráva tedy je, že se otravná komunikace přesouvá do soukromí. Ta špatná však je, že z průměrného počtu několika jednotek zpráv, které jste si v minulosti se zákazníky vyměnili, se nyní musíte připravit na několik stovek. Připravte se také, že současný uživatel očekává, že mu odpovíte do několika minut a ne do druhého dne či nedej bůh 48 hodin.

Jan Rezab - Engage2016-1

Mluvíme-li o privátních zprávách, měli bychom se postupně začít připravovat na tzv. Private messaging bots. Automatické roboty, kteří budou schopni odpovídat na zákaznické dotazy. Nenahradí tak lidskou sílu, ale doplní rychlost firemní komunikace.

Obsah úspěšných zpráv – postů, který firmám na sociálních sítích nejlépe funguje, je vzdělávací a prozákaznický. Zapomeňte už jednou provždy na chvástání své značky či popis produktů. Starejte se raději o nákupní proces svých zákazníků a pomáhejte jim s nákupem a následným nastavením. Každý ze svých příspěvků byste měli měřit. Teprve po měření úspěšnosti byste ty lepší měli propagovat, abyste zasáhli co největší skupinu fanoušků. Nebuďte jako 75 % firem, které platí za nekvalitní příspěvky. Při tvorbě příspěvků doporučuje Jan dodržovat následující postup:

  1. Vytvořit co nejkreativnější příspěvek.
  2. Najít ten správný čas pro jeho vypublikování.
  3. Pokud to má smysl, tak příspěvek promovat na správnou cílovou skupinu.
  4. Měřit a sledovat výsledky, na základě kterých budete tvořit další příspěvky.

Jim Edwards z Business Insider podrobněji rozebral trendy a čísla, která před ním v přednášce zmiňoval již Jan Řežáb. Hodně se věnoval tématu „Private messages“ a zákaznickému servisu přes sociální sítě, které podle posledních trendů šetří firmám peníze.

Za zmínku ještě stojí vtipná přednáška nejslavnějšího satirického amerického serveru The Onion, za který mluvili Jordan David & Hassan S. Ali. Nejdříve popsali, jaké funkční prvky humoru při tvorbě svých článků používají. Jsou to přehánění, analogie, výsměch, ironie, hra se slovy a s významy slov. Jejich kampaně a komentáře současného dění na sociálních sítích jsou prý velmi úspěšné, protože jsou jednoduše vtipné a fanoušci mají humor rádi.

Pokud chcete tvořit vtipné příspěvky, tak byste si měli dát pozor na to, aby nebylo mnoho vtipu v jednom článku, to prý čtenáře zahltí.

 

Na 5 minut bylo čtení až dost. Sledujte tedy další články, které pro vás z Engage2016 připravujeme a budeme publikovat co nevidět.

##########################

Pokud máte ale ještě minutku na zábavu, tak si určitě nenechte ujít úvod slavnostního večera od Leoše Mareše, který poprvé moderoval v angličtině a odvedl skvělou práci. Nejen po stránce slovní, ale i taneční. Na videu od 10:32:20

Druhý den ráno si Leoš úvod svého anglického moderování vystřihnul i v rádiu Evropa2.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak vysvětlit existencialismus pětiletému? Populární formát zamířil na YouTube

Léta práce a spousta investic do původního obsahu se YouTube začínají vyplácet - stává se přirozeným nástrojem a partnerem pro všechny, kdo chtějí šířit nové originální video série a televize jim připadá příliš staromódní. Svůj kanál rozjíždí oblíbená sociální síť Reddit, novou sérii chystá Ridley Scott a nový zábavný pořad speciálně o YouTube startuje i "zlý muž" Simon Cowell.