FarmVille je nejrychleji rostoucí hrou pro sociální sítě všech dob

Hráči FarmVille se na Facebooku stávají virtuálními farmáři. V průměru se nových farmářů do hry zapojilo každý týden 1 milión. Celkově má Zynga k dnešnímu dni více než 93 miliónů aktivních hráčů (měsíčně) napříč svým bohatým portfoliem, což je přibližně třetina z aktivní Facebookové populace.

Jde bez debat o fascinující úspěch – žádná z mnoha Facebookových stálic se nešířila takovým tempem a profit pro zúčastněné strany roste taktéž astronomicky rychle. Zynga profituje z prodeje virtuálních předmětů, Facebook pak z reklamy.

Dravý vzestup her pro Facebook

Trochu komická je skutečnost, že FarmVille je de facto kopií starší hry FarmTown. Stejně jako v segmentu casual her se potvrzuje, že nestačí přijít první – rychle se objeví kopie původního nápadu, které zlepší několik věcí a hlavně si zajistí úspěch lepším marketingem. FarmVille se šíří jako divoká voda a má v současnosti dvojnásobný počet aktivních hráčů než FarmTown.

Zakladatel a CEO Zyngy, Mark Pincus, uvedl toho prohlášení: „FarmVille ukazuje velký tržní potenciál sociálních her, za pouhých 9 týdnů se z naší hry stal kulturní fenomén. Žádná jiná aplikace takového výsledku za tak krátký čas nedosáhla. Kdo by byl čekal, že se FarmVille stane nejhranější online hrou v Severní Americe a brzy i v celém světě?“

FarmVille