Fanouškovské stránky fungují a znatelně zvyšují prodeje

Více než polovina fanoušků firemních stránek na Facebooku potvrzuje, že je díky nim ochotnější nechat se přesvědčit k nákupu jejich zboží. V případě Twitteru se takto vyjádřilo hned 67 procent lidí. Studie tak vlévá novou krev do žil sociálního marketingu, který se dlouhodobě potýká s obtížnou měřitelností výsledků a mnozí jeho boom považují jen za nafouknutou bublinu.

Jak roste ochota k nákupu a doporučení s fanouškovstvím na Facebooku

Rovných 60 procent těchto uživatelů na Facebooku také uvedlo, že jejich fanouškovství zvyšuje pravděpodobnost doporučení značky některému z jejich přátel. Ještě více to opět bylo na Twitteru, kde se to týká bezmála osmi lidí z deseti. Nejsilnější motivací lidí k fanouškovství je podle průzkumu možnost dosáhnout na speciální nabídky a slevy. Hned jako druhý v pořadí se nicméně umístil prostý fakt, že daný člověk již je zákazníkem firmy.

Proč se uživatelé Facebooku stávají fanoušky stránek

Náklonnost k produktům, které sledujeme na sociálních sítích, je tak bezpochyby do značné míry dána i tím, že se stáváme fanoušky nám již známých a oblíbených značek. I tak jde ale o slušnou motivaci a jasný signál, že se do této oblasti vyplatí investovat, a to nejen při lovu nových klientů. Výsledky studie totiž naznačují, že velkou roli ve zvýšení prodejů může hrát už jen připomenutí značky jejím existujícím fanouškům.

Via eMarketer