Facebooková soutěž dne: Pošli Big Shock a vyhraj!

Agentura SocialSharks, kterou si možná vybavíte třeba v souvislosti s aktivitou společnosti Albi (společnost dávala za každého nového fanouška pětikorunu na charitu), včera spustila méně charitativní akci – soutěž pro energetický nápoj Big Shock.

Soutěž je extrémně jednoduchá: uživatel posílá virtuální plechovky svým přátelům a získává virtuální plechovky zpět. Fígl je v tom, že v každé virtuální plechovce může nebo nemusí být ukryta jedna z mnoha set výher. Jedná se tedy v podstatě o mechaniku socializovaných stíracích losů. Nevíme sice cíle aplikace a celé kampaně, ale tato mechanika je bohužel už nějakou dobu jedna z těch výrazně méně funkčních, protože poměr přijatých requestů je měsíc od měsíce nižší a nižší. Takže akviziční strategie na uživatele už delší dobu moc dobře nefunguje.

Celá mechanika je v podstatě postavená na míru profesionálním soutěžícím (jak píše na svém Facebook profilu Petr Andrýsek ze SocialSharks – “herní mafii”) a první pohled na leaderboard nejlepších soutěžících to jenom potvrzuje. Soutěžící Lucii nechybí mnoho k rozeslání dvoutisícé plechovky, soutěžící Veronika má už přes 300 přijatých plechovek (všimněte si nepoměru). Pokud jste někdy organizovali trochu větší soutěž na Facebooku, jména i fotky soutěžících na prvních místech určitě dobře znáte.

Není velkým překvapením, že už první den po vyhlášení soutěže vznikají skupiny a stránky na výměnu plechovek (viz BIG SHOCK Výměny), facebooková zeď Big Shocku je pak plná žádostí o přátelství a výměny. Podle Andrýska to však ničemu nevadí, protože soutěžící vyhrávají brandované produkty, takže se tak jako tak jedná o reklamu. A právě “mafiáni” jí vydatně zatápějí pod kotlem.

Cílem soutěže evidentně není získání co nejvyššího počtu fanoušků, protože na fanouškovství chybí jakákoliv incentiva. Kromě toho Andrýsek na svém profilu poodhalil i další info ze zákulisí o fungování a motivech kampaně:

Včera večer si soutěžící poslali přes aplikaci něco přes 100 tisíc virtuálních plechovek. Číslo ale samozřejmě není v ničem relevantní. Relevantní jsou počty uživatelů, kterých s použitou mechanikou může být ve výsledku jen pár set. Navíc je to oslaveno poněkud zajímavou copywriterskou perlou na oficiální stránce:

K typologii soutěží a výzvám i nástrahám, které jsou s nimi spojené, se na konkrétních příkladech vrátíme i v budoucnu. Nejen o soutěžích se každopádně budeme bavit i na zítřejší konferenci Digitálně (s)právně, tak se nezapomeňte registrovat!

Total
0
Shares
Další články