Facebooková soutěž dne: Pošli Big Shock a vyhraj!

Agentura SocialSharks, kterou si možná vybavíte třeba v souvislosti s aktivitou společnosti Albi (společnost dávala za každého nového fanouška pětikorunu na charitu), včera spustila méně charitativní akci – soutěž pro energetický nápoj Big Shock.

Soutěž je extrémně jednoduchá: uživatel posílá virtuální plechovky svým přátelům a získává virtuální plechovky zpět. Fígl je v tom, že v každé virtuální plechovce může nebo nemusí být ukryta jedna z mnoha set výher. Jedná se tedy v podstatě o mechaniku socializovaných stíracích losů. Nevíme sice cíle aplikace a celé kampaně, ale tato mechanika je bohužel už nějakou dobu jedna z těch výrazně méně funkčních, protože poměr přijatých requestů je měsíc od měsíce nižší a nižší. Takže akviziční strategie na uživatele už delší dobu moc dobře nefunguje.

Celá mechanika je v podstatě postavená na míru profesionálním soutěžícím (jak píše na svém Facebook profilu Petr Andrýsek ze SocialSharks – “herní mafii”) a první pohled na leaderboard nejlepších soutěžících to jenom potvrzuje. Soutěžící Lucii nechybí mnoho k rozeslání dvoutisícé plechovky, soutěžící Veronika má už přes 300 přijatých plechovek (všimněte si nepoměru). Pokud jste někdy organizovali trochu větší soutěž na Facebooku, jména i fotky soutěžících na prvních místech určitě dobře znáte.

Není velkým překvapením, že už první den po vyhlášení soutěže vznikají skupiny a stránky na výměnu plechovek (viz BIG SHOCK Výměny), facebooková zeď Big Shocku je pak plná žádostí o přátelství a výměny. Podle Andrýska to však ničemu nevadí, protože soutěžící vyhrávají brandované produkty, takže se tak jako tak jedná o reklamu. A právě “mafiáni” jí vydatně zatápějí pod kotlem.

Cílem soutěže evidentně není získání co nejvyššího počtu fanoušků, protože na fanouškovství chybí jakákoliv incentiva. Kromě toho Andrýsek na svém profilu poodhalil i další info ze zákulisí o fungování a motivech kampaně:

Včera večer si soutěžící poslali přes aplikaci něco přes 100 tisíc virtuálních plechovek. Číslo ale samozřejmě není v ničem relevantní. Relevantní jsou počty uživatelů, kterých s použitou mechanikou může být ve výsledku jen pár set. Navíc je to oslaveno poněkud zajímavou copywriterskou perlou na oficiální stránce:

K typologii soutěží a výzvám i nástrahám, které jsou s nimi spojené, se na konkrétních příkladech vrátíme i v budoucnu. Nejen o soutěžích se každopádně budeme bavit i na zítřejší konferenci Digitálně (s)právně, tak se nezapomeňte registrovat!

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Průzkum: Hashtagy na Facebooku nepomáhají, spíš naopak

Tým kolem nástroje EdgeRank Checker se rozhodl zjistit, jak používání hashtagů na Facebooku podporuje viralitu. To, co zjistil, však rozbilo všechna očekávání. Hashtagy totiž nejenže viralitě nepomáhaly, ale navíc ji snižovaly a příspěvky s hashtagy měly i nižší engagement. Na vině jsou ale podle všeho i ti, kdo hashtagy používají.
Přečtěte si více

Ovládněte Facebook. Školení na téma reklama, soutěže a správa

Tyinternety.cz spolu s experty ze společností zabývajících se sociálními médii pokračují v seriálu facebookových školení. Účastníkům poskytnou komplexní vhled do fungování facebookové reklamy a tipy pro její využití, návod na pořádání soutěží, správné postupy pro zvládnutí krizové komunikace nebo ucelený přehled o možnostech aplikací.