Facebooková soutěž dne: Fénixter od Zaraguzy

Je to jen pár dní, co se Zaraguza pochlubila nejnovějším vyhraným tendrem na pivo Fénix a už je venku jejich první společná soutěž. Bohužel, i našim oblíbencům ze Zaraguzy se občas něco nepodaří a tak tu máme další příspěvek do seriálu o soutěžích, které nám slouží jako námět k zamyšlení.

V uplynulém týdnu jsme psali o facebookové soutěži pro BIG SHOCK, u které jsme se zamýšleli primárně nad spornou mechanikou soutěže a použitými virálními akvizičními kanály. Na dnešní vybrané soutěži možná na první pohled není extra nic špatného, ale přesto by šla udělat násobně lépe a efektivněji, kdyby využívala možností facebookové platformy.

Slovenská Zaraguza se stává specialistou na piva (závidíme!). Stará se už o Frisco, Radegast, Birell a nejnověji také o Fénixe.

Fénix Inspiration má na Facebooku sympatických 33 388 fanoušků a Zaraguza pro ně připravila jednoduchou fotosoutěž Fénixter. Mechanika je jasná: staň se fanouškem Fénixe, vyfoť Fénixe, nahraj k nám fotku. Fotka s nejvíce hlasy vyhrává.

I jednoduché fotosoutěže ale mohou být udělány lépe. Vezměme to popořadě:

  • První problém je z našeho pohledu hlavní vizuál a jeho wording. Po přečtení bychom čekali, že na fotku v editoru budeme moci přidat filtr, což se trochu překvapivě neděje.
  • Fotku je potřeba nahrát z disku počítače – proč ji nemohu nahrát ze svého facebookového alba fotek?
  • Fotky se ručně schvalují – chápeme, že pořadatel nechce, aby se v galerii objevily sprosťárny, ale ve skutečnosti se tak děje minimálně a jednodušší pro všechny (tzn. i pro uživatele) je fotky případně mazat ex post. Je potřeba si uvědomit psychologii soutěžícího: teď vstupuji do nějaké soutěže, teď jsem aktivní, teď mohu začít prosit svoje kamarády, aby pro mě hlasovali. Odsunutí tohoto kroku dramaticky sníží jakoukoliv předem budovanou aktivizaci uživatele.
  • To, že byla fotka schválena, se dozvím přes e-mail – proč ne skrze notifikaci? K tomu ostatně notifikace slouží.
  • Fotka se objeví v galerii a nic dalšího se s ní neděje – ideální by bylo k ní opravdu filtr přidat (nebo třeba přidat logo brandu) a pak dát uživateli možnost, aby si ji nahrál na profil. Stejně tak bych mohl použít Open Graph akce (jak je známe zatím bohužel hlavně ze sociálních her, protože je agentury z nějakého důvodu ještě nezačaly používat) a automaticky tak sdílet na timeline, že mám ve hře soutěžní fotku.
  • Své soutěžní fotce můžu dát Like, tweetnout o ní, nebo ji sharovat – proč nemohu pozvat přátele, aby pro ni hlasovali? A proč nevidím seznam svých nahraných fotek?
  • Uživatel, dá v soutěži fotce hlas – proč opět nepoužít Open Graph akce a automaticky tak uživateli nesdílet na zeď, že hlasoval pro danou fotku?
  • S Open Graph akcemi a objekty se pak dá dále pracovat. Dá se zapnout jejich agregace a uživatel pak bude mít veškeré své akce s danou soutěží viditelné v boxíku přímo na jeho timeline (opět známe zatím hlavní ze sociálních her).
  • Bonusově by také aplikace mohla být vyřešená i pro chytré telefony a řešit focení přímo z aplikace (uznáváme, že na to by byl potřeba trochu vyšší rozpočet a delší čas na přípravu).

Celkově nám bohužel soutěž přijde nedotažená a zavádějící a 11 soutěžních fotek po čtyřech dnech soutěže na stránce s více než 33 tisíci fanoušky také není zrovna výsledek hodný sdílení. I fotosoutěže totiž jdou dělat různě.

Díky za náměty a brzy zase nad nějakou další…

UPDATE:

Oficiální vyjádření Od Michala Pastiera ze Zaraguzy:

1. Aplikacia je stara, vznikla cca pred rokom.
2. Zdaleka nejde o prvu spolocnu pracu s Fenixom po tendri. Nic z tendra co priniesla Zaraguzu este nie je vonku.
3. Aplikaciu sme kedysi urobili na mini fotograficke sutaze. Mala mat zakladnu funkcionalitu a pri aktualizaciach sme nezasahovali ani len do grafiky, menili sa len nadpisy a obrazok. Vyuzila sa na niekolko “minisutazi” mimo velkych kampani Fenixa.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook testuje nový feed pouze s příspěvky stránek

Jak to udělat, aby majitelé stránek na Facebooku byli spokojení, že uživatelé vidí jejich příspěvky? Po zavedení možnosti sledovat stránky pomocí notifikací sociální síť testuje ještě jeden nástroj, který by měl tomuto účelu pomoci - stream příspěvků nazvaný jednoduše Pages, v češtině Stránky.
Přečtěte si více

Twitter koupil Gnip, poskytovatele dat o tweetech

Partnerství mezi Twitterem a společností Gnip, která poskytuje svým klientům hromadný přístup k publikovaným tweetům, přerostlo včera do akvizice. Koupě Gnipu by Twitteru měla pomoci se zlepšením příjmové stránky hospodaření. Akciové trhy zareagovaly pozitivně, souhrnná cena Twitteru stoupla o 2.7 miliardy dolarů.
Přečtěte si více

Facebook odhalil reklamu na nový Home a vysvětlil podrobnosti

Židle jsou jako Facebook. Pamatujete ještě na tuhle divnou a notně vysmívanou reklamu? Tentokrát jde Facebook do televize s reklamou od Wieden+Kennedy na svou novou mobilní aplikaci Home, a přestože odvážné metafory vystřídal spíš smyslově přitažlivý surrealismus a nechybí ani kočičky, první reakce ani v tomto případě nevyznívají zrovna pozitivně.