Facebooková soutěž dne: Fénixter od Zaraguzy

Je to jen pár dní, co se Zaraguza pochlubila nejnovějším vyhraným tendrem na pivo Fénix a už je venku jejich první společná soutěž. Bohužel, i našim oblíbencům ze Zaraguzy se občas něco nepodaří a tak tu máme další příspěvek do seriálu o soutěžích, které nám slouží jako námět k zamyšlení.

V uplynulém týdnu jsme psali o facebookové soutěži pro BIG SHOCK, u které jsme se zamýšleli primárně nad spornou mechanikou soutěže a použitými virálními akvizičními kanály. Na dnešní vybrané soutěži možná na první pohled není extra nic špatného, ale přesto by šla udělat násobně lépe a efektivněji, kdyby využívala možností facebookové platformy.

Slovenská Zaraguza se stává specialistou na piva (závidíme!). Stará se už o Frisco, Radegast, Birell a nejnověji také o Fénixe.

Fénix Inspiration má na Facebooku sympatických 33 388 fanoušků a Zaraguza pro ně připravila jednoduchou fotosoutěž Fénixter. Mechanika je jasná: staň se fanouškem Fénixe, vyfoť Fénixe, nahraj k nám fotku. Fotka s nejvíce hlasy vyhrává.

I jednoduché fotosoutěže ale mohou být udělány lépe. Vezměme to popořadě:

  • První problém je z našeho pohledu hlavní vizuál a jeho wording. Po přečtení bychom čekali, že na fotku v editoru budeme moci přidat filtr, což se trochu překvapivě neděje.
  • Fotku je potřeba nahrát z disku počítače – proč ji nemohu nahrát ze svého facebookového alba fotek?
  • Fotky se ručně schvalují – chápeme, že pořadatel nechce, aby se v galerii objevily sprosťárny, ale ve skutečnosti se tak děje minimálně a jednodušší pro všechny (tzn. i pro uživatele) je fotky případně mazat ex post. Je potřeba si uvědomit psychologii soutěžícího: teď vstupuji do nějaké soutěže, teď jsem aktivní, teď mohu začít prosit svoje kamarády, aby pro mě hlasovali. Odsunutí tohoto kroku dramaticky sníží jakoukoliv předem budovanou aktivizaci uživatele.
  • To, že byla fotka schválena, se dozvím přes e-mail – proč ne skrze notifikaci? K tomu ostatně notifikace slouží.
  • Fotka se objeví v galerii a nic dalšího se s ní neděje – ideální by bylo k ní opravdu filtr přidat (nebo třeba přidat logo brandu) a pak dát uživateli možnost, aby si ji nahrál na profil. Stejně tak bych mohl použít Open Graph akce (jak je známe zatím bohužel hlavně ze sociálních her, protože je agentury z nějakého důvodu ještě nezačaly používat) a automaticky tak sdílet na timeline, že mám ve hře soutěžní fotku.
  • Své soutěžní fotce můžu dát Like, tweetnout o ní, nebo ji sharovat – proč nemohu pozvat přátele, aby pro ni hlasovali? A proč nevidím seznam svých nahraných fotek?
  • Uživatel, dá v soutěži fotce hlas – proč opět nepoužít Open Graph akce a automaticky tak uživateli nesdílet na zeď, že hlasoval pro danou fotku?
  • S Open Graph akcemi a objekty se pak dá dále pracovat. Dá se zapnout jejich agregace a uživatel pak bude mít veškeré své akce s danou soutěží viditelné v boxíku přímo na jeho timeline (opět známe zatím hlavní ze sociálních her).
  • Bonusově by také aplikace mohla být vyřešená i pro chytré telefony a řešit focení přímo z aplikace (uznáváme, že na to by byl potřeba trochu vyšší rozpočet a delší čas na přípravu).

Celkově nám bohužel soutěž přijde nedotažená a zavádějící a 11 soutěžních fotek po čtyřech dnech soutěže na stránce s více než 33 tisíci fanoušky také není zrovna výsledek hodný sdílení. I fotosoutěže totiž jdou dělat různě.

Díky za náměty a brzy zase nad nějakou další…

UPDATE:

Oficiální vyjádření Od Michala Pastiera ze Zaraguzy:

1. Aplikacia je stara, vznikla cca pred rokom.
2. Zdaleka nejde o prvu spolocnu pracu s Fenixom po tendri. Nic z tendra co priniesla Zaraguzu este nie je vonku.
3. Aplikaciu sme kedysi urobili na mini fotograficke sutaze. Mala mat zakladnu funkcionalitu a pri aktualizaciach sme nezasahovali ani len do grafiky, menili sa len nadpisy a obrazok. Vyuzila sa na niekolko “minisutazi” mimo velkych kampani Fenixa.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Přes 200 memů v jediném videu. Kolik jich poznáte?

Agentura Klick Health si pro své fanoušky připravila s koncem roku moc zajímavé video, kde téměř tři stovky jejích zaměstnanců přehrávají jen o něco málo méně různých memů. Kdo jich pozná nejvíc, může vyhrát dovolenou nebo tradičně i nejrůznější lákavé hračky od Applu.