Facebook zveřejnil výsledky, akcie poskočily nahoru

Po Googlu a Yahoo se řada se zveřejněním hospodářských výsledků dostala i na Facebook. Sociální síť mírně překonala očekávání, a i když některé výsledky nejsou zdaleka takové, jak by si investoři asi představovali, akcie zareagovaly prudkým nárůstem. Dobré zprávy začínají přicházet především z klíčové oblasti mobilních příjmů.

Co se může stát s cenou akcií, když společnost nepředvede dobré hospodářské výsledky, to jsme viděli nedávno na příkladu Googlu. Tomu navíc jeho čtvrtletní uzávěrka unikla příliš brzy a tak se projevila na trzích v hlavní obchodovací čas ještě ve stejný den, kdy ji představoval veřejnosti. Facebooku se nic takového nestalo, výsledky zveřejnil až po konci včerejšího obchodování. Na rozdíl od Googlu, který klesal o skoro 10 procent, by ale sociální síti ani předčasný únik asi tolik nevadil.

Přestože první reakce ceny akcií (Google Finance: FB) byly negativní a při obchodování mimo hlavní burzovní čas poklesly o několik procent, nakonec vystoupaly o více než 11 procent oproti ukončení úterních obchodů, v jednu chvíli se dokonce dotkly hranice 22 dolarů.

Výsledky tak akorát

A jaké že výsledky investory takto potěšily? Facebook lehce překonal odhady analytiků, dostal se na 1,262 miliardy dolarů příjmů a 12 centů zisku na akcii podle non-GAAP účtování. Analytici přitom očekávali pouze 1,23 miliardy příjmů a 11 centů zisku na akcii. Na druhou stranu ale GAAP hospodářské výsledky, u kterých se odečítají některé jednorázové výdaje jako zaměstnanecké kompenzace v akciích, byly záporné – Facebook ztrácel dva centy na akcii, místo očekávaných šesti centů zisku.

Soudě podle pohybu akcií to evidentně investorům tolik nevadí a lehkou provozní ztrátu si nakonec může dovolit i samotný Facebook, který v současnosti má v hotovosti přibližně 10,5 miliardy dolarů. To znamená, že i kdyby každé čtvrtletí ztrácel 60 milionů dolarů jako tentokrát, trvalo by 43 let, než by mu finanční rezervy došly.

Světlo na konci mobilního tunelu

Dobrou zprávou pro investory pak jednoznačně byl začínající posun k mobilním příjmům. Facebooku se podařilo na mobilních přístrojích vytvořit 14 procent všech svých příjmů. To sice není mnoho a Facebook bude muset tento podíl zvýšit do budoucna mnohonásobně, s přihlédnutím k tomu, že většinu mobilních produktů sociální síť představila až během posledních několika měsíců, to ale špatný výsledek rozhodně není. Pravděpodobně se právě zde skrývá hlavní důvod spokojenosti investorů.

A Facebook vedle hospodářských výsledků zveřejnil také aktuální uživatelské statistiky. Na konci září evidovala sociální síť 1,01 miliardy měsíčně aktivních uživatelů, 584 milionů denně aktivních a 604 milionů měsíčně aktivních mobilních uživatelů. Meziročně jde v prvních dvou případech o nárůst přibližně o čtvrtinu, u mobilních uživatelů se ale jejich počet od loňského třetího čtvrtletí zvýšil o 61 procent.

Via TC, FB

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Muži versus ženy na sociálních sítích

Některé sociální sítě jsou oblíbenější, některé méně, některé mají publikum hlavně mezi mladšími, jiné naopak přitáhly spíš starší. Stejně tak platí, že některé sítě jsou oblíbenější u mužů a některé naopak u žen - právě to se stalo hlavním předmětem zkoumání infografiky z blogu InternetServiceProviders.org.