Facebook zrušil pravidlo 20 procent textu pro cover fotografie

Je to skutečně tak. V příslušné sekci pravidel Facebooku zmizela věta, která o omezení textu v cover fotografiích mluvila. Jedním z těch, kdo si toho všimli jako první, byla marketingová společnost TabSite, jejíž srovnání pravidel před změnou a po ní si vypůjčíme.

Pravidlo 20 procent textu v obrázcích ovšem zůstává (viz sekce III. D.) u všech reklam a Sponsored Stories přítomných ve feedu novinek. Nelze dostatečně zdůraznit, že změna se týká jen a pouze cover fotografií.

Co tahle změna vůbec znamená? Její hlavní přínos rozhodně není v tom, že na cover fotografiích může být víc textu. Toho je na ně ve většině případů stejně lépe dávat pomálu, a to jen strategicky a po velmi dobré úvaze. Hlavním přínosem je, že marketéři nemusí obsah textu měřit. Nemusí se jím totiž vůbec zabývat. Odpadá také podivný kontrolní proces sociální sítě, který ne vždy fungoval bezchybně.

Pokud uvažujete nyní nad tím, jak změny využít, doporučujeme pěknou úvahu, kterou na téma cover fotografií bez omezení textu přinesl hezky zčerstva blog Socially Stacked. Ten hlavně varuje, že by majitelé stránek na těchto fotografiích neměli být příliš reklamní.

Cover fotografie totiž už od dubna opět mohou obsahovat call to action i jakékoliv jiné nabídky, které doposud byly omezené právě množstvím textu. Díky odpadnutí poslední zmíněné překážky možná někteří majitelé stránek budou mít nutkání zaplnit cover fotografii svými produkty nebo jinou inzercí. To ovšem nemusí být dobrý nápad. Cover fotografie stránky by totiž neměla sloužit (až tolik) k přímému prodeji, ale spíš by měla zaujmout návštěvníka, aby se na stránce cítil dobře. V tomto ohledu je mnohem důležitější dobře zvolená fotografie a text by měl být vytvořen tak, aby její pozitivní přínos nerušil.

Jen škoda, že tím ztrácí smysl tenhle sympatický nástroj od agentury Loosers.