Facebook zprovoznil zacílení mobilní reklamy pouze na obyčejné, nechytré telefony

Obyčejné telefony, neboli anglicky feature phones, zobrazují reklamu v mobilním news feedu na Facebooku již zhruba rok. Nikdy ale neexistovala možnost jejich uživatele samostatně zacílit reklamou. Mobilní kampaně umožňovaly pouze cílení na publikum Androidu a iOS, na to, že by někdo mohl chtít oslovit i uživatele starších přístrojů, buď nikdo nemyslel, nebo to nebylo prioritou.

Alespoň pro ty, kdo své reklamní kampaně obsluhují přes Power Editor, se ale situace v současnosti změnila. Nově je v Editoru k nalezení kolonka, kde lze zaškrtnout cílení kampaně pouze na obyčejné, nechytré telefony, někdy také přezdívané dumb phones, tedy hloupé telefony jako opak těch chytrých.

Pokud už se rozhodnete k cílení na obyčejné telefony, je vždy vhodné dodržovat několik základních pravidel pro tvorbu reklamy. Její podoba by totiž měla brát ohledy na menší grafické možnosti těchto přístrojů, především menší displeje a nezřídka také omezenou barevnost, být jednodušší, a také by neměla vést na externí weby, které těmto telefonům nejsou přizpůsobeny natolik, aby se na nich zobrazovaly uživatelsky přívětivě. Nejjednodušší se v tomto ohledu jeví reklama, která uživatele ponechá v prostředí největší sociální sítě, ať už povede na stránku, událost nebo půjde o jednotlivý příspěvek.

Via IF