Facebook zpřístupnil předplatné pro aplikace

Oproti plánovanému termínu, kterým byl měsíc červenec, Facebook předplatné v aplikacích stihnul o něco později. Nyní už ale můžeme konečně říct, že předplatné v aplikacích je k dispozici všem vývojářům.

Hráči a další uživatelé aplikací na Facebooku se tak brzy dočkají toho, že namísto jednorázového kupování virtuálního zboží si budou moci za pravidelný měsíční poplatek pořídit celé balíčky. Kromě toho model předplatného lépe odpovídá potřebám většiny neherních aplikací, pro které by mohl přinést významný způsob jejich monetizace. Stejně jako u ostatních transakcí, Facebook si bude strhávat 30 procentní provizi.

Poprvé Facebook o předplatném mluvil v souvislosti s uvedením prodeje v lokálních měnách. Stejně jako u všech ostatních transakcí, i u předplatného bude možné nastavit v různých měnách ceny různě a tím vyjít vstříc lokálním možnostem a poptávce. Pokud jde o obsah předplatného, tedy co si za své peníze uživatel bude vlastně kupovat, v tomto ohledu Facebook nestanovuje žádná omezení. Ve hrách tak bude možné si předplatit například rychlejší obnovování energie nebo virtuální měny, v neherních aplikacích přístup k určitému typu obsahu nebo cokoliv jiného.

Předplatné ve hře Gardens of Time od Playdom

Josh Constine nicméně na TechCrunchi poměrně zajímavým způsobem rozebírá, že zatímco herní společnosti zřejmě ještě budou ochotné se třetiny zisku vzdát, pro Facebook by větší přínos mělo zapojení zpravodajských aplikací a služeb typu Spotify, Netflix či Hulu. Jenže právě tyto společnosti platí za obsah nemalé poplatky a skoro jistě provizi 30 procent nepřekousnou. Pro Facebook to není dobrá zpráva, protože hráči se stále více přesouvají na mobily, kde platí spíš Applu a Googlu, a podíl plateb v aplikacích na příjmech největší sociální sítě se zmenšuje.

Z pohledu uživatele bude placení možné kreditní kartou a přes PayPal, dokumentaci pro vývojáře naleznete zde.

Via Facebook

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook oficiálně spustil hashtagy

Možná dříve, než se podle úniků a spekulací očekávalo, každopádně ale jako vítanou a očekávanou novinku, Facebook ve středu večer spustil hashtagy. Prozatím budou fungovat jen pro malou část uživatelů, ovšem během následujcícíh týdnů by měly být zprovozňovány dalším.